Седемте най-ценни американски технологични компании - Apple, Microsoft, Amazon, Alphabet, Facebook, Tesla и Nvidia – са прибвили общо 3,4 трилиона долара към пазарната си стойност през 2020 г. на фона на пандемията от коронавирус и глобалната икономическа криза, съобщава CNBC.
Силното борсово представяне на въпросните компании помогна на Big Tech да премине от 2020 г. към 2021 г. с високо вдигната глава въпреки проблемите, които съпътстваха някои от технологичните концерни.
Впечатляващото борсово рали на Tesla представлява най-голямата изненада в сектора. Акциите на производителя на електромобили поскъпнаха с близо 700% през 2020 г., повишавайки по този начин пазарната капитализация на компанията до 669 млрд. долара. Въпреки затварянето на някои от своите производствени мощности в зората на пандемията Tesla успя да възстанови бързо своите операции и продължи да разширява производството извън САЩ.
През декември концернът влезе в индекса S&P 500, след като отчете пет поредни тримесечия на печалба.
Междувременно производителят на чипове Nvidia успя да увеличи своята пазарна стойност над два пъти през 2020 г. до 323 млрд. долара, превръщайки се в седмата по големина на пазарната оценка технологична компания и 16-тата в САЩ. Силното търсене на нейните графични карти подкрепи този ръст, като през четвъртото тримесечие на фискалната ѝ година приходите от нейния бизнес с игри нарастват с 37 на сто до 2,27 млрд. долара.
Производителят на iPhone Apple отчете особено впечатляващо покачване на пазарната си капитализация от 81%, или с близо 1 трлн. долара, до около 2 трлн. долара. Amazon на Джеф Безос, която се възползва от ръста при онлайн търговията и бизнеса ѝ с облачни услуги, отчете нарастване на своята пазарна стойност с около 710 млрд. долара. Пазарната капитализация на Microsoft се увеличи с 480 млрд. долара, докато тази на Alphabet, компанията-майка на Google, отчете ръст от 268 млрд. долара. Стойността на Facebook нарасна със 193 млрд. долара.
Bloomberg
Тези ръстове бяха ясно отразени от състоянието на ръководителите и основателите на въпросните компании. Богатството на Джеф Безос се увеличи до 190 млрд. долара, като основателят на Amazon запазва първата позиция. Той е следван от шефа на Tesla Илон Мъск, чието състояние нарасна през годината до 170 млрд. долара, според Bloomberg Billionaires Index. Бил Гейтс заема трета позиция със 132 млрд. долара, докато Марк Зукърбърг е пети със 104 млрд. долара. Лари Пейдж и Сергей Брин, основателите на Google, заемат съответно пето и девето място, докато Стив Балмър от Microsoft е осми.
преди 3 години Ами ще поживеем и ще видим какво ще стане през 2021, 2020 беше годината на голяма девалвация ако щеш така го наречи... Дали 2021 ще бъде годината на още по-голямата девалвация - това е главния въпрос за мен... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Всчки си има мнение и според него са и резултатите му в повечето случай.15% ръст за сп500 в година на рецесия е повече от успех според мен!Момента е такъв, че се гледа центалните банки, не валюейшъна на акциите. Пазар в момента няма, един вид е национализиран. Затва се меташ и печелиш, риск = печалба или те топи инфлацията. Друг вариант е крипто ....:))) имоти, зната, комодитис и т.н.на всеки му по вкуса - валути, дивиденти и пр. :)Успех.Който не е инвестиран губи - това показа 2020, за 2021 ще видим, дано и тя е като предишната...никой не знае отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Хей S&P 500 на 02.01.2020 е бил на ниво 3,244.67, а на 31.12.2020 e бил на ниво 3,733.27 или това е +488.6 или +15.1%. Целия performance на S&P500 за 2020 е много слаб, ако счетем че той е резултат от увеличение на паричната маса M1 в САЩ с цели 21%, а дълга с близо 4 трилиона $. За всеки, който не е притежавал главно FAANG акциите, реално се е представил зле, особено ако отчетем инфлацията както слабия $, ние сме пак мерим в евро... Според мен американския пазар е вече е бита карта и реално са останали много малък брой акции, които стават за нещо... Всичките IPO-та не помня от кога поне 10 години са на губещи компании, които за нищо не стават и никога не са имали печалба и никога няма да имат... Да сравним това с чужди IPO-та, които имат много по-добри показатели от пробити каци като Uber, Lyft, Airbnb, Snowflake и т.н. Тези компании не струват и 5 стотинки, та камо ли милиарди... Може би Китай скоро като замени САЩ като световен лидер ще предложи по-добри възможности знам ли... Питаш се как знам, че американския пазар е обречен за много дълго време най-вероятно завинаги - просто е. Ако $ e слаб чужденците, които са над 50% от акционерите в САЩ, ще отчетат много големи загуби от обменните курсове т.е след като те се усетят ще разпродадат и край с бичия пазар... Ако $ е силен и без това супер мизерните приходи на тези бизнеси ще пресъхнат тотално и ще започнат да гърмят като Wirecard един след друг т.е следва кредитно-ликвидна криза и мечи пазар... Ако $ не е нито слаб, нито силен - придошлия капитал няма да е достатъчно да надуе акциите и за задържи инвеститорите, защото почти всичките компании са гнили и нямат никакви приходи... Най-вероятно аз бих инвестирал в САЩ само след големия срив, който предстои... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Те нямат сервизни станции и няма да имат сигурно никога. Тях ги ъпгрейдват по въздуха и ги рестартират. Имат си контрактори с малки ванове които идват до твоята тесла и я оправят на място в твоя гараж където е закъсала евентуално. От това че нямат сервизи и дилъри пестят пари - ти си го казвал и е така.Сигурно си прав за поточните линии и натовареността им. Това че има факрики и линии е добре сега когато има работа за тях - казваш чакат на опашка за колите му да се произведат!? А това така ли е?Аз съм виждал с очите си много пъти паркинги складове за тесли - нови паркирани стотици и хиляди - стот и чакат купувачи! И за това не мисля че е толкова вървежна колкото изглежда на пръв поглед. Знаеш ли колко заводи с поточни линии пустеят, които са правели коли преди години по целия свят?Тези активи - заводи и производствени линии са му активи днеска, но утре ще са му париви и ще го закопаят! Потенциално, хипотетично казано. Нио в китай се прави само на ишламе - умни са, поради тая причина. Никола се намести в един такъв вървежен завод за производсто на коли - но свободен години наред..."всичко тече всичко се променя"Тесла промени всичко и беше като заметръс за индустрията - така е, но тойота, фв, мерцедес, рено, нисан и т.н. не спят, а произвеждат десетките милиони коли и ги продават всяка година. Те са властелинните на пазара. Тесла е дисръптъра, но и оцеляващия. Останалите си имат вече заводите и мощностите. Верно отне им време да превключат на ев, ня бяха подговени, не очакваха това огромно желание за ев-та и натиск от правителствата и политиците. Обаче се окопитиха и за няколко години направиха продукти с които биха тесла! Поршето - би по бързина, Рено по цена, Кона по.. какво беше вече забравих. Мъск е умен, но не единствения умен. Инжинерната мисъл, математическите, програмни умения на германеца, японец и корееца не са за подценяване - те имат ресурси, които мъск няма в тексасистан.За мен мъск е гении, който промени индустрията, но други ще вземат печалбите от това, а не той. Неговия пай ще си остане малък според мен. Най-вероятно ще е купен или ще се слее, за да оцелее бранда, идеята или пък парите - зависи какво ще му бъде приоритета.Занимавам се с акции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години не е така .Даже има един трик. Хората хдят и търсят закъсали електрички и ги купуват мого евтино от простите си стопани, които не разбират. и аз съм търсил ,но не успях в мимолетното време за товаЩе ви светна - те имат няколко хи;яди батериики/ май са към 2000/ и някои път дават дефекти. Колата я гледаш - супер, обаче не върви, защото когато само една батериика изтече се прекъсва веригата. Така може да се закупи много под пазарната стойност Ев-то, отваря му се батерииния пакет и се замерват кои са зле и се сменят само една две батериики и е 6+ колата за малко пари. Те обиконовенно се виждат изтекатаа клетка коя е - има в туба видеа за това.Прав си за батерията - тя си заминава то е ясно, но моторите вървят на практика вечно, ако тенекиите не са гнили, сменяш пакета и газ... или ток... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години да, когато вируса удари, беше ясно кое ще върви и кое ще губи като сектори. Аз очаквах спад още миналата година - 2019 и бях започнал да излизам от пазара. Когато сп500 удари дъното на март 23 и по скоро седмицата преди това, аз бях инвестиран на около 15% само, обаче бях се разболял от нещо и нещо стана с мозъка ми и се се изплаших от спадовете и продадох тези си 15% почти на дъното / потвърдих равилото да се продава на дъно и купува на връх за масовия инвеститиор :) / и така реализирха около $11 000 загуби, дои и боновете си породадох - бях 100% в кеш за няколко седмици през март2020 и това ми беше грешката - аз очаквах края на света тогава, а той така и не дойде :) От април пак се върнах постепенно и напривих около 40% ръст, но не можах да бия пазара, той смятам за същия период е нагоре с около 45%, а техномогичните за които ти говориш май са ъп с около 60%. Това е истината - много малко успяват да бият пазара - гуруто Бъфет е прав!Ако аз гледам курсовите разлики и моите цифри ще се променят значително - но не го правя, за какво ми е, аз прости имам различни валути - доходността ме интересува, а не курсовете - аз не разбирам форекс пазара добе и нямам опит тамЕС и бг са по скоро дивидентно ориентирани, за разлика от уса -- ръст ориентиран пазар. така смятам аз от това което съм видял, и няма лошо. Системите като цяло са различни, еу е по консервативна, по малко се работи, регулирана и .т.н.има прични за всичко:) Успех пс. биткоина удари $33000 току що :)))))))) що за лукувица е това, интересно ми е как ще свърши всичко това :)))) здав купон е :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години "бих се замислил за една 5-6-7 годишна такава ... знае ли се ... ем вървят ем ловят окото ..."Ти май не си разбрал, че 5-6-7 годишна електричка е с единия краг в автоморгата... Такъв тип кола изисква цялостно рециклиране на батерията 150-180 хил. км, а то струва почти колкото нова електрическа трошка - какъв е смисъла да се прави... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години :)))аз с акции не се занимавам , вероятно няма и да се занимавам , импа ме подкокоросва периодично , гледах разни неща в обслужващата ми банка , ама ми малеят парите от такава игра . много влагаш и чужди хора работят с тях и чакаш ... не е за мен . може да размисля за в бъдеще , не съм категоричен като теб ... аз това няма да правя , аз това няма да купувам ... :))) ... значи , малко по-различен ъгъл да ти отбележа как да оценяваш теслата като компания и да си обясниш ЗАЩО й оценяват акциите на това което би струвала като оборот и печалба след 10 години . той строи фабрики , да произвежда неща за които хората са готови да чакат с години , за да ги притежават . всичките му фабрики се пръскат от работа . виж натоварването на другите авто производители по фабрики , има го из нетът , не се достига лесно до него но го има тук там фрии , обикновенно е платена информация заводи с капацитет по 300х на година правят по 50-70х коли на година . масово не могат да си запълнят капацитите . от мен да знаеш , за да си преглеждаш когато оглеждаш някоя компания дето се занимава с производство , една машина или поточна линия е смятана да работи на печалба с натоварване от 70% от пълният им капацитет до 120% . под 70% натоварване работи на загуба , или има нещо изкуствено някъде което го крият . над 100% значи че работят извънредно за покриване на огромно търсене . дълго не може да работи над % натоварване качествено системата . нещо ще се случи или с качествто или с доставките или с финансовия поток . фабриката в тексас не я мисли , БВП на тексас е колкото на матушката ... :))) ... там строи фабрика за автомобили които вече са му капарирани с години напред . другото звено на компанията за мегабатерии има запълнен график за производство и инсталации отвъд 2023 и продължават да получават поръчки ... самият мъск знае , че за този момент компанията му е надценена , но в никакъв случай не е недооценена ... :))) ... нормално е да изкарат некой лев всичките големи държатели на акции в момента . не знам дали имаш достъп до инфо , кой от тях на каква цена е придобил сегашните си дялове и да видиш на каква цена ги е реализирал . после си умно момче , тегли чертата и ще разбереш защо са го направили ... :))) ... ще разбереш и защо няма да си продадат контролните дялове ... :)))за мен 100 бона за кола са доста кинти , не ги изкарвам лесно парите за да ги харча с такъв размах . но при първа възможност , след като има наблизо сервизна база на тесла и повече зарядни станции , а не една в пловдив , бих се замислил за една 5-6-7 годишна такава ... знае ли се ... ем вървят ем ловят окото ... все пак търсиме и раят на земята , нали ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Предполагам, че имаш много технологични акции защото твоята възвръщаемост съвпада с тази на NASDAQ. Аз имам акции само на 1 технологична компания т.е SAP и те са надолу за 2020... Хубаво, че си се сетил да изчистиш стари загуби и да избегнеш омразните данъци... Дивидентите са смешни навсякъде, а дивидентните акции бяха много слаби тази година... Всъщност слабият $ ми стопи печалбата, по едно време бях +30% почти, но спадът на $ и скапаната ваксина ми стопиха напредъка на наполовина. Както и да е - слаб $ и повечко инфлация и тогава годината ще е добра... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години аз уважавам импа. той е стабилен. иска да е като бъфет. фундаменталист е. и е прав. така се започва. това е абв-то, а и в бг това е правилното. и аз така започнах. ние си приличаме с импа повече отколкото се различаваме. така консервативно се правят по малко пари, но и по малко се губят. и човек като понатрупа опит някак узрява за повечето риск и когато/ ако го почуства го поема.има умни хора, може би като зелка, които виждат развитието и рускуват и печелят. Ръст ориентирани. Там са парите, не отричам, но аз не съм толкова умен и рисков, предпочитам бавно но по сигурно и за това резултатите ми не са добри, понякога плачевни бяха дори, 2020 е първата ми много добра година, дано и 2021 да е така за инвеститорите - вярвам в това. успехна всички спекуланти и инвеститорип.с.това исках да кажа:залозите на ръст компании са за мен по скоро спекула, но там са парите - успех зелка, но и риска е там. Искат големи печалби и улавят тендециите на пазара.Фундаменталисти като импа са по скоро инвеститори и умеят да чакат.Това е разликата за мен м/у спекулант и инвеститор ако говорим за екути. Аз започнах като импа, и сега съм по скоро зелка...:) . търся баланса м/у двете...:)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар