2020 година тотално обърка петгодишната цикличност на трендовете на търсенията и предпочитания в онлайн търсачките. Докато преди работихме малко по инерция, сега секторът на оптимизация на търсачки (SEO) няма как да функционира правилно, ако не е гъвкав и динамичен. На нашата компания се наложи да сменя стратегии от ден за ден. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "В развитие" Геннадий Воробьов, главен изпълнителен директор на Netpeak България.
"Дори 2016 г. с цялата си непредсказуемост покрай Brexit и изборът на Доналд Тръмп за 45-ия президент на САЩ е несъпоставима със събитията от март месец насам. Всякакви анализи и съпоставки с исторически данни вече не са релевантни, което само по себе си е много хубаво, тъй като отваря много нови врати и разкрива нови хоризонти", смята той.
Геннадий Воробьов засегна темата за промяната на алгоритъма от страна на Google, след като на 3 декември се случи един от най-големите ъпдейти на търсачката.
"Актуализацията на Google събори много сайтове, включително и на нашите клиенти, но и награди другата половина. Целия SEO свят в момента започва наново да анализира данни, да идентифицира корелации и безброй фактори, за да се разгадае този голям пъзел - защо едни спечелиха, а други загубиха от промяната", посочи главният изпълнителен директор на Netpeak България.
Той е на мнение, че не е необходимо да се пренаписват сайтове и да се променя коренно стратегията по оптимизирането на търсачките.
„SEO не се е видоизменило значително през последните десет години, просто алгоритмите станаха по-умни и веднага разбират кой сайт е написан неграмотно или е собственост на бизнес, който не заслужава да бъде награден", смята експертът в дигиталните технологии.
По думите на Геннадий Воробьов най-важното е даденият предприемач да има чист и красив бизнес, с идея, която може да се презентира ефективно в дигиталното пространство - "това Google го разбира и в крайна сметка го награждава", поясни той. Главният изпълнителен директор на Netpeak България напомни, че изкуственият интелект вече работи и намира широко приложение, като неговия бранш се използват най-вече рекламните възможности с помощта на машинното обучение.
"Изкуственият интелект ни спестява много лични ресурси, за които преди пет години отделяхме значителен ресурс. В момента цялата тази работа по реклама се дава на машините и така човешкият фактор се насочва в по-специфичните дейности като анализиране на данни и резултати, генериране на нови идеи и контрол на системите", разкри Геннадий Воробьов.
Той сподели, че съществуват и ограничения пред развитието на SEO сектора и те се изразяват главно в това какви ще бъдат ключовите думи през утрешния ден. "15% от всички обработвания на търсачките на ден са уникални и еднократни, като SEO следва поведението на потребителя, а не обратното", добави той.
Кои са най-търсените думи и теми в Google през тази година? Кои са предизвикателствата пред експертите, които се занимават с оптимизация на сайтовете, за да станат разпознаваеми в интернет пространството? Как ще се отрази развитието на изкуствения интелект на рекламния бизнес?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.