Американската технологична компания Oracle Corp. премести своята централа от Силициевата долина в Тексас, превръщайки се в поредното дружество от сектора, което напуска своя роден щат заради по-високите данъци в Калифорния и по-високите разходи за живот, съобщава Bloomberg.
Преместването в Остин „означава, че много от нашите служители могат да избират местоположението на офиса си, както и да продължат да работят от дома си на непълен работен ден“, посочват от Oracle.
Компанията ще продължи да подкрепя бившата си централа и други свои офиси в САЩ като тези в Санта Моника, Сиатъл, Денвър, Орландо и Бърлингтън.
Софтуерният концерн заяви, че към края на май разполага със 135 000 служители. Както при много други компании, разпространението на коронавируса накара Oracle да предложи на своя персонал по-гъвкави договорености, включително възможността за работа от вкъщи.
Началото на преместването на ресурсите на Oracle от Калифорния датира поне от 2018 г., водено от председателя Лари Елисън и покойния главен изпълнителен директор Марк Хърд. Същата година Oracle откри кампус в Остин, включващ жилищна сграда за служители в опит да наеме по-евтина работна ръка, фокусирайки се върху по-младите работници.
Вторият по големина производител на софтуер в света все повече загърбва Калифорния. Елисън и главният изпълнителен директор Сафра Кац са сред основните поддръжници на президента Доналд Тръмп, който изгуби изборите в Калифорния. Компанията се превърна и в остър критик на интернет компаниите, които сега определят модата в Силициева долина, особено на Google, собственост на Alphabet Inc.
Oracle се стреми да намали разходите по време на прехода от традиционен софтуер към облачните технологии, което води до намаляване на приходите в две поредни фискални години. Компанията заяви в четвъртък, че очаква продажбите ѝ да нараснат с 2% до 4% през текущата фискална година.
Софтуерният гигант, който предоставя бази данни, бизнес приложения и облачни услуги, прекара повече от десетилетие, опитвайки се да обнови своята продуктова линия и бизнес модел, за да се конкурира с много по-младите компании на пазара, създадени в ерата на интернет, включително Google и Amazon.com Inc.