Китайският търговец на дребно JD.com планира агресивна експанзия на физическите си магазини, като целта му е да създаде мрежа от 5 млн. обекта в следващите 3 години.
Това се случва в момент, в който китайските компании от сектора за онлайн търговия засилват конкуренцията си за вниманието на потребителите в по-малките градове в азиатската страна, пише CNBC.
Сю Лей, главният изпълнителен директор на JD Retail, заяви, че компанията е „наясно, че китайският пазар за търговия на дребно е огромен“. Но допълва, че бизнес моделът на JD може да има ограничения и той иска да „изгради собствени офлайн магазини и да си партнира с вече съществуващи играчи“.
Онлайн моделът на компанията „може да обслужва само определен брой потребители. Искаме да използваме годините ни опит, включително в логистиката, мърчъндайза и технологиите, в един много по-широк контекст“, посочва Сю.
„В допълнение към нашето централизирано онлайн приложение имаме и много децентрализирани офлайн платформи. Офлайн пазарът е много важен за нас“, допълва той. Коментарите той направи по време на годишната конференция East Tech West, която тази година се провежда от дистанция в Гуанджоу, Китай.
Като част от стратегията за изграждане на ритейл присъствие, в Деня на самотните сърца през миналия ноември JD отвори най-големия си физически магазин, наречен JD E-Space. Но компанията не планира да открие 5 млн. магазина сама.
„По-важното е да използваме добре нашите партньорски магазини“, твърди Сю. По думите му компанията вече има установени връзки с 2 и половина милиона магазина, като в тази бройка попадат и нейните собствени. Прогнозата е в следващите три години те да станат общо 5 млн.