Приходите на Tencent Holdings са нараснали с повече от очакваното благодарение на бума заради пандемията, който продължава въпреки икономическия спад, пише Bloomberg.
Приходите са се увеличили до 125,45 млрд. юана (18,9 млрд. долара) в трите месеца, завършили през септември, спрямо средната прогноза за 123,8 млрд. юана.
Най-голямата гейминг компания в света записа 38,5 млрд. юана нетна печалба и лесно надмина очакваните от анализаторите 30,3 млрд. юана. Това се случи, след като отчете еднократна печалба от 11,6 млрд. юана от увеличаващите се оценки на компаниите, в които е инвестирала.
Силните резултати могат да помогнат на Tencent да успокои инвеститорите, които в момента оценяват последиците от опита на Пекин да обуздае гигантите в интернет сектора. Във вторник китайските регулатори представиха подробни насоки за ограничаване на монополните практики сред дигиталните платформи, само седмица след като новите ограничения върху дигиталното кредитиране предизвикаха изненадващото спиране на първичното публично предлагане на Ant Group.
Акциите на Tencent повишиха цената си с 4,7% и частично се възстановиха от разпродажбите на акции на китайски технологични гиганти за 290 млрд. долара. Основният бизнес на Tencent с видео игри се възприема като по-слабо уязвим към всякакви потенциални репресии спрямо другите играчи в областта на електронната търговия и финансовите технологии. Лидерите на компанията ще проведат събитие днес, на което ще обсъдят финансовите резултати и ще се опитат да убедят всички, че Tencent не се сблъсква със същите проблеми като финтех гиганта Ant.
Ant е звено на Alibaba, което се очакваше да направи най-голямото първично публично предлагане в света. Финтех бизнесът му, оценен на между 200 и 300 млрд. долара преди IPO-то, се превърна в едно от най-бързо растящите звена на компанията.
Приходите на Tencent от основния ѝ бизнес с игри и развлечения също надминаха очакванията, което предполага, че възходът на интернет услугите по време на Covid-19 продължава. Услугите с добавена стойност, където попадат игрите, отчетоха по-добър от очакваното скок (38%) на приходите до 69,8 млрд. юана. Приходите от онлайн игри са скочили с 45 на сто, а това е най-бързият им темп на растеж от 2017 г. насам.
Същевременно Tencent се сблъсква с конкуренция от играчи като собственика на TikTok – ByteDance, и се бори с глобалната макроикономическа несигурност, която продължава да оказва натиск върху рекламата.
Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.