fallback

Airbnb може да попадне под ударите на новите регулации в ЕС

Компанията има шанс да се озове в списъка с онлайн платформите, за които ще важи Законът за цифрови услуги

19:13 | 09.11.20 г.
Автор - снимка
Създател

Airbnb може да се окаже сред платформите, към които са насочени очакваните нови и по-строги регулации на Европейския съюз (ЕС), засягащи технологичните компании, пише CNBC.  

Очаква се Европейската комисия да направи промени, засягащи управлението на съдържанието в платформи като Google и Facebook чрез Закона за цифровите услуги – първата по рода си регулация от 2000 г. насам.

Общата цел е да има справедлива конкуренция на европейския пазар, но се очаква правилата да изискват големи промени в бизнес моделите и практиките на технологичните гиганти.

Един от големите въпроси е кои платформи ще попаднат под удара на новите правила. Нидерландското правителство иска Airbnb да е сред тях.

„За да се справим със страничните ефекти на краткосрочното ваканционно наемане в европейските градове и да приложим законодателството, се нуждаем от по-добър достъп до данни от платформи като Airbnb”, коментира нидерландският вицепремиер Кайса Олонгрен.

В документ, разгледан от Ройтерс, правителството на Нидерландия твърди, че краткосрочните наеми за почивка могат да имат негативно въздействие върху неща от обществено значение, като жилищния пазар, безопасността и равнопоставеността на условията за други услуги за подобно настаняване.

Нидерландия вярва, че достъпът до данните на Airbnb би ѝ позволил да отговори по-добре на тези предизвикателства.

Airbnb не е открита веднага за коментар по случая. Компанията преживя огромен растеж в Европейския съюз. Данни на Statista показват, че делът на хората в Нидерландия, които използват платформата, е нараснал от 1,6% през 2014 г. до 7,2% през 2018 г.

През октомври еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер обясни докъде ще се простира Законът за цифровите услуги. По думите ѝ платформите ще „трябва да ни казват как решават каква информация и продукти да ни препоръчват и кои да скриват“ например.

Освен това твърди, че „те ще трябва да ни казват кой плаща за рекламите, които виждаме, и защо сме били таргетирани от определена реклама“.

Това може да е голям удар за технологичните фирми, които от години отказват да разкрият алгоритмите си.

В момента европейските власти решават дали новите правила трябва да се фокусират върху по-малък брой технологични гиганти, или да включат до 20 компании, писа в неделя Financial Times.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:45 | 12.09.22 г.
fallback