Walmart Inc. реши да се откаже да използва роботи в магазините си за проследяване на инвентара. С това решение веригата прекрати дългогодишните си усилия да автоматизира процесите с огромните машини, след като по време на пандемията установи, че хората също постигат доста добри резултати в оптимизацията на дейностите, пише Wall Street Journal.
Гигантът в търговията на дребно приключи договора си с компанията за роботика Bossa Nova Robotics Inc., с която работи през последните пет години, за да добави постепенно към магазините си машини за складиране и проверка на инвентар с височина от 1,80 м.
През последните години Walmart превърна роботите в честa тема за разговори на медийни и инвеститорски събития. Компанията се надяваше, че технологиите ще помогнат за намаляване на разходите за труд и увеличаване на продажбите, като гарантират, че продуктите се съхраняват на склад.
Компанията обаче е решила да прекрати партньорството, защото е намерила различни, понякога по-прости решения, които са също толкова ефективни, казват запознати източници пред изданието. Тъй като все повече купувачи предпочитат да пазаруват онлайн и да ползват доставка заради коронавируса, Walmart има повече работници, които често събират продукти за онлайн поръчки и така проверяват и за проблеми с инвентара.
Търговецът търси начини да използва тези работници, за да следи количеството и местоположението на продуктите, както и друга технология за автоматизация, според хората, запознати със ситуацията.
Освен това главният изпълнителен директор на Walmart в САЩ Джон Фърнър има притеснения относно това как купувачите реагират, когато видят робот, работещ в магазин, допълват източниците.
През януари Walmart заяви, че роботите Bossa Nova ще бъдат в около 1 000 от 4 700-те американски магазина на компанията. През последните две години търговецът на дребно заяви, че ще внесе повече автоматизация в магазините, характеризирайки машините като „помощници“ на работниците.
Роботи Bossa Nova е имало в около 500 магазина, когато партньорството е приключило, казва говорител на Walmart. „Научихме много за това как технологията може да помогне на сътрудниците, да улесни работата и да осигури по-добро изживяване на клиентите“, посочва говорителят на компанията. „Ще продължим да тестваме нови технологии и да инвестираме в нашите собствени процеси и приложения, за да разберем и проследим най-добре нашия инвентар и да помогнем за преместването на продукти от склада до рафтовете в магазина за възможно най-кратко време“, казва още говорителят.
Walmart продължава да използва други роботи в магазините, например за почистване на пода.
Bossa Nova е освободила около 50% от персонала си след приключване на договора с Walmart, твърди човек, запознат със ситуацията. Фирмата за роботика се насочва към нови клиенти и софтуерни начинания.
Компанията, подкрепена с рисков капитал, беше отделена от Института по роботика на Университета Карнеги Мелън през 2005 г. Walmart я е уведомил, че вижда подобрение в магазините след въвеждането на роботите, но то не се отразява в достатъчна степен на приходите и други метрики.