Spotify Technology добави повече абонати през третото тримесечие, отколкото Wall Street очакваше, и прогнозира силен ръст на този показател за текущото тримесечие, след като повече потребители се насочиха към нейната стрийминг услуга, предава Ройтерс.
С почти двойно повече абонати от най-близкия си конкурент Apple Music, Spotify прави бърза експанзия на пазарите в Европа, след като миналата година започна работа в Индия и Близкия изток.
Премиум абонатите, които генерират по-голямата част от приходите на компанията, са нараснали с 27% до 144 млн. спрямо година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 142,5 млн. плащащи абонати според Refinitiv.
Компанията очаква общият брой премиум абонати да е в диапазона 150-154 млн. за четвъртото тримесечие.
Spotify отдава ръста на скорошното си навлизане на нови пазари като Русия, за която посочва, че това е „най-успешният ѝ пазарен старт“ досега.
Компанията, която печели от платени абонаменти и от реклами при потребителите, които не плащат, обяви, че рекламният ѝ бизнес се е върнал към растежа, след като пандемията засегна ръста на рекламата по-рано тази година.
Приходите са се увеличили с 14% до 1,98 млрд. евро в рамките на тримесечието. Анализаторите очакваха 2 млрд. евро, сочат данни на Refinitiv.
Като се изключи влиянието на чуждестранните валути, Spotify е генерирала приходи, които са „малко по-добри от очакваните“.
Компанията отчете нетна загуба от 101 млн. евро, или 58 евроцента на акция, спрямо 241 млн. евро печалба, или 36 евроцента на акция, година по-рано, когато отчете еднократни ефекти.
Spotify понижи долната част на диапазона за приходите си за четвъртото тримесечие до 2,2 млрд. евро от 2,25 млрд.