Пандемията промени много неща в българското образование и направи класната стая по-динамична. Това коментира в подкаста UpDate на Bloomberg TV Bulgaria основателят на Jumpido и Envision Кирил Русев.
Компаниите му, които се занимават с геймификация и дигитализация на учебния процес, имат задачата да направят децата по-активни участници в случващото се в часовете, така че да са много по-ангажирани в целия учебен процес.
По думите му обаче в първите седмици след обявяването на извънредното положение в част у училищата е имало силни притеснения, защото се е наложило твърде бързо да променят начина си на работа. Скоро обаче много учители са осъзнали ползите от новите инструменти, с които разполагат. Новите дигитални решения, включващи елемент на игра, дават веднага обратна връзка на учителя, за да знае той кой ученик какво не е разбрал, какво е необходимо да бъде повторено. По този начин учителят може да коригира в движение своя урок, уточнява Русев.
„Истината е, че цялата пандемия помогна адски много и ние все повече се доближаваме до това, на което трябва да прилича една класна стая. Технологиите се превърнаха в помощник за много учители, за които те бяха по-скоро предизвикателство. Имаше трудни моменти, но учителите се адаптираха много лесно и цялостното проникване на технологиите в образованието качествено се промени. Минахме поне 5 години напред спрямо това, което бяхме“, категоричен е той.
Промените в учебния модел са били предизвикателство и към бизнеса на Кирил, който също е трябвало да адаптира решенията, които предлага на училищата.
„Само за седмица натоварването върху нашите сървъри скочи 22 пъти. Разработихме изцяло нова част от продукта, така че той да бъде адекватен на дистанционното образование“, посочва той.
Как компаниите, предлагащи технологични решения за класната стая, разбират кое помага на учениците и как технологиите биха могли да помогнат на изоставащите в учебния процес деца, може да научите от пълния запис.