fallback

Tesla има апетит към германския енергиен пазар

Компанията вече е провела допитване до местните потребители

08:35 | 03.09.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Илон Мъск изглежда отваря нов фронт в европейската битка за надмощие на пазара на електромобили - електричеството, пише Ройтерс.

Компанията му Tesla наскоро се е сдобила с лиценз, който ще ѝ позволи да търгува с електричество в Западна Европа. Фирмата прави проучвания сред клиенти в Германия за потенциално използване на електроенергия от Tesla за техните автомобили.

Според консултанти и представители на енергийната индустрия подобни ходове могат да поставят началото на компания, вероятно с един или повече партньори, която да поеме утвърдени комунални услуги в Германия.

Tesla е отказала да коментира въпроса за плановете си за енергийния пазар.

Ако генерира и търгува с енергия, Tesla има шанса да намали текущите разходи по своите автомобили в момент, в който конкурентни производители като BMW, Audi, Porsche и Mercedes изкарват нови предложения.

Освен това може да засили конкуренцията в комуналните услуги с компании като Vattenfall и EnBW, които инвестират в услуги за електрическа мобилност.

Tesla вече продава соларни панели и системата за съхранение на енергия Powerwall за домове, но сега изглежда търси възможности да продава електричество директно на клиенти и да използва домашните си системи за съхранение, за да предоставя услуги на мрежата.

През юни компанията стана член на базираната в Париж EPEX Spot - платформа, използвана за търговия на електроенергията от Западна Европа зад граница.

Месец по-късно Tesla направи проучване сред германските клиенти за интереса им към енергийните услуги.

„Какво би ви накарало да смените настоящия ви доставчик на енергия?“, се пита в проучването, сочи копие, видяно от Ройтерс.

„Бихте ли закупили фотоволтаична система на Tesla и домашно хранилище (Tesla Powerwall), ако можете да преминете към специално разработена от Tesla тарифа за електроенергия?“, допълва текстът.

Tesla е попитала и потенциалните си клиенти на енергия дали ще позволят на компанията да контролира кога да се зареждат колите. Това означава, че зареждането може да се случва на по-ниски цени – извън пиковите часове, посочват представители на индустрията.

Същевременно може да отвори пътя на Tesla към това да използва съхранената от клиентите мощност, за да помогне за балансирането на мрежата – все по-важна услуга в Германия, тъй като тя става все по-зависима от променливата вятърна и слънчева енергия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:10 | 13.09.22 г.
fallback