Пандемията е довела до около 50% ръст на индустрията за игри в Европа и Северна Америка. Това важи както за времето, прекарано с видео игри, и гледането на гейминг на живо, така и за самите приходи, генерирани от индустрията, коментира в технологичния подкаст “Update” на Bloomberg TV Bulgaria Мартин Кадинов, съосновател на новата агенция TDB Play.
По думите му това е „закръглен, агрегиран ръст“ на база на множество проучвания, които се правят в последните месеци.
За България обаче няма конкретни данни, тъй като традиционно тази индустрия не се изследва активно в икономически аспект.
Като цяло индустрията за видео игри получи тласък от началото на пандемията, след като прекарващите повече време у дома потребители търсеха възможности за развлечение. Въпреки вдигането на блокадите, наложени от правителствата с цел овладяване разпространението на Covid-19, този пазар продължава да се радва на възход.
„Видео игрите и всичко свързано с видео и гейм културата има постоянен ръст през последните две-три десетилетия“, коментира Мартин Кадинов. Според него този растеж ще се запази и в месеците до края на годината.
„Освен плавния постепенен ръст, който гейм индустрията и различните ѝ сегменти имат, те получиха един допълнителен скок, едно допълнително подбутване“, посочва още той, визирайки пандемията. „Оставаме да живеем в една Covid действителност, която все още не е напълно ясно какво точно ще представлява“, допълни Кадинов.
Същевременно новите условия са провокирали много хора, които с годините са загубили досег с видео игрите, да се върнат към тях, а същевременно този пазар е намерил много нови публики.
Въпреки международния застой на събитията за игри, у нас предстои да се проведе Българският гейминг маратон. Повече за него може да научите от пълния запис на подкаста.