Процесът по игровизация на учебния процес може да допълни успешно традиционните уроци и да направи по-забавно дигиталното образование. В ситуацията на пандемия, когато децата бяха принудени да учат от домовете си, преподавателите търсеха начин да задържат вниманието им, един учител откри начин да припомни на учениците си колко хубаво е в училище, но и да ги научи на нещо ново, като вкара популярната игра Minecraft в употреба.
Иван Драгомиров, който е учител по програма „Заедно в час“ в Козлодуй, се вдъхновява от учениците си, които обичат Minecraft – игра, позволяваща създаването на различни структури. Така той изгражда виртуален модел на училището, а всеки от учниците му има възможност да обикаля из класните стаи и да решава различни задачи.
„По този начин, освен че учениците са ангажирани, имат възможност да развиват умения като работа в екип, планиране и предметни знания“, коментира в подкаста „Update“ на Bloomberg TV Bulgaria Петко Иванов, ръководител „Технологии, операции и маркетинг" в „Заедно в час” и главен редактор на сайта Prepodavame.bg.
По думите му ролята на игрите в дигиталното образование е важна, защото те дават възможност за развитие на уменията на децата.
Макар дигиталното образование да не може по никакъв начин да замести контакта на живо в училище, елементът с игровизацията е нещо, което е предимство на този нов модел, посочва Иванов.
Във връзка с преминаването към дистанционно обучение той коментира, че учителите са успели да реагират бързо, макар че не всичко е било перфектно. Въпреки това учебният процес не е прекъснат, а децата са останали ангажирани.
„Бих казал, че ситуацията отвори доста възможности за бъдещо дигитализиране на образованието и развитието на дигиталната грамотност на учениците“, твърди Петко Иванов. Той подчертава, че това се случва в глобален мащаб, а здравната криза ускорява значително тези процеси.
Кои технологии намериха място в класната стая по време на извънредното положение и кои имат шанса да допълнят учебния процес можете да чуете в пълния запис на „Update”.