Apple обяви, че дългогодишният ѝ главен маркетинг директор Фил Шилер ще се оттегли и ще бъде заменен от Грег Джосвиак, директор продуктов маркетинг в компанията, пише The New York Times.
Компанията обяви, че Шилер ще продължи да работи като „Apple Fellow” и ще съблюдава App Store и комуникациите на компанията, наред с други задачи. Той отново ще се отчита пред главния изпълнителен директор Тим Кук.
„Фил помогна за превръщането Apple в компанията, която е днес“, коментира Кук в официалното си изявление по случая. Той допълни, че Джосвиак е „перфектно подготвен за новата му роля“, тъй като дълги години е заемал лидерска позиция в компанията.
Ходът следва оттеглянето на някои известни директори на компанията в последните няколко години, включително Джони Айв, бившият ръководител на дизайна на Apple, и Анджела Арендс, която някога оглавяваше търговията на дребно в корпорацията.
„Ще продължа да работя тук, докато ме искат“, коментира 60-годишният Шилер. „Освен това искам в годините напред да отделя време на моето семейство, приятели и няколко лични проекта“, допълва той.
Шилер беше ангажиран в създаването на концепцията и дизайна на най-важните продукти на компанията, включително iPhone и iPad. Той е работил отблизо със Стив Джобс, Джони Айв и Скот Форстал, бившият ръководител на софтуерните въпроси. Шилер е част от Apple от 1987 г.
Когато Джобс се оттегли от компанията преди смъртта си, Шилер водеше маркетинговите събития на Apple за представяне на нови продукти. Някои вярват, че той е бил сред хората, които са могли да наследят Джобс, докато не е станало ясно, че Тим Кук ще поеме ръководството.
Шилер отдавна съблюдава App Store, която прибира 30% от приходите от продажби на приложенията.