fallback

Sony изненада с минимален спад на печалбата

Гейминг бизнесът на компанията ѝ помага да компенсира ефекта от кризата

14:12 | 04.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японската компания Sony изненада пазара, като отчете само 1,1% понижение на печалбата за тримесечието, засегнато от коронавируса. Това се случи, след като гейминг бизнесът ѝ отбеляза успех, докато потребителите останаха затворени в домовете си, търсеха развлечения и сваляха повече игри, предава Ройтерс.

Бизнесът с игри „беше положително повлиян от стоенето у дома на потребителите по време на епидемията“, коментира главният финансов директор Хироки Тотоки.

Компанията отчете 228,4 млрд. йени (2,15 млрд. долара) печалба за периода от април до юни, надминавайки средната прогноза на 10 анализатори, анкетирани от Refitiniv, за 143,21 млрд. йени.

Фирмата прогнозира, че за годината до март 2021 г. печалбата ще се понижи с 26,7% до 620 млрд. йени.  Това е по-добре от спада от 30 на сто, който през май обяви, че очаква.

Влиянието на коронавируса върху Sony е слабо спрямо това върху японски гиганти като Panasonic, благодарение на бизнес модела, включващ абонаменти за достъп до игри.

За да ускори промяната в портфолиото си и насочването към приходи от стрийминг, наскоро Sony инвестира в китайския уебсайт за видео Bilibili и в Epic Games, създателят на популярната видео игра Fortnite.

Sony очаква печалбата от бизнеса ѝ с игри да нарасне минимално до 240 млрд. йени през тази фискална година, подпомогната от силния ръст на софтуерните продажби в комбинация с пускането на конзолата PlayStation 5 в края на годината. Компанията очаква по-ниска печалба и от други бизнес сегменти, включително 45% понижение до 130 млрд. йени от бизнеса с графични сензори.

Sony, която доставя сензори за камери на глобалните производители на смартфони, включително Apple и Huawei Technologies, ще съкрати тригодишния си инвестиционен план до март 2021 г. с 50 млрд. йени до 650 млрд. йени, обяви Тотоки.

Данни на IDC показват, че световният пазар на смартфони е напът да се свие с 12 на сто на годишна база през 2020 г.

Цената на акциите на Sony се повиши със 17% тази година до най-високото си равнище от близо две десетилетия. Това е знак на доверие към главния изпълнителен директор Кеничиро Йошида и способността му да запази набраната инерция след преобръщането на бизнеса, водено от неговия предшественик.

Sony обяви още, че ще направи обратно изкупуване на 1,64% от акциите си за 100 млрд. йени.

Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:13 | 14.09.22 г.
fallback