Броят на геймърите по света ще надмине 3 млрд. до 2023 г., твърди компанията за пазарни проучвания Newzoo, цитирана от Venture Beat. Може да звучи налудничаво 39% от всички хора да играят игри, но Newzoo твърди, че вече има 2,69 млрд. играчи благодарение на мобилните устройства.
Демографските промени са двигателят зад тази тенденция, след като повечето младежи играят игри. Очаква се пазарът да генерира 159,3 млрд. долара през 2020 г. и да надмине 200 млрд. долара до 2023 г., посочва още компанията. Растежът ще бъде подкрепен от мобилните игри и големи хитови заглавия като Fortnite, League of Legends и Pokemon Go. По време на пандемията броят на играчите нарасна значително.
До края на тази година ще има 2,7 млрд. играчи в света, като 2,5 млрд. ще играят мобилни игри, 1,3 млрд. – игри на персонални компютри, а 800 млн. – на конзоли. (Броят е над 2,7 млрд., защото някои хора играят на няколко устройства). Благодарение на растежа на пазари в региони като Азиатско-тихоокеанския, Близкия Изток, Африка и Латинска Америка, този брой се насочва към още по-голям растеж през следващите години.
Пазарите, бележещи растеж, допринасят повече за увеличението на броя на играчите спрямо по-зрелите пазари. Нарастващото онлайн население заради подобрената интернет инфраструктура, по-достъпните смартфони и увеличаващата се средна класа са ключови двигатели на растежа. През 2019 г. например броят на играчите в Близкия Изток и Африка надмина този в Северна Америка. През 2022 г. Близкият изток и Африка ще са надминали и Европа по този показател.
Newzoo отбелязва, че на много от тези пазари с растеж хората започват да играят първо безплатни игри и е трудно да бъдат превърнати в потребители, които плащат. Броят на играчите се очаква да нарасне с 5,3% на годишна база през 2020 г.
Пазарът на игри продължава да се отдалечава от приходите от физически игри. Въпреки че преходът от физическа към дигитална дистрибуция определено е част от уравнението, увеличаващата се доминация на приходите от продажби в самите игри ще свие дори приходите от продажба на цели игри в следващите години.
Newzoo твърди, че приходите от покупки в приложенията – основата на модела за монетизиране на безплатните игри, имат нарастващ дял от общите приходи. Този модел е популярен при мобилните игри и тези за персонални компютри и бързо променя начина, по който се монетизират и конзолните игри.
Пазарът за премиум (платени) игри на мобилни устройства расте през абонаментните услуги, като Apple Arcade, дигиталните бордови игри и други платформи, но този растеж е минимален спрямо растежа на безплатните за игра мобилни възможности.
Всъщност 98% от приходите от мобилни игри са генерирани през трансакции в игрите.
Абонаментите пък ще донесат 13% от приходите при конзолните игри тази година.
Заедно абонаментните услуги за конзоли ще генерират 5,8 млрд. долара през 2020 г., което представлява 13 на сто от конзолния пазар и 4% от общия пазар на игри в глобален мащаб.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.