Стив Джобс заяви, че това устройство ще стане по-голямо от персоналния компютър. Някои го определиха като продукта, за който се шумеше най-много от появата на Apple Macintosh. Говореше се, че навлизаме в ера, която ще промени света такъв, какъвто го познаваме. Сега, 20 гоdини по-късно след появата на първи Segway на пазара, устройството остава в историята, пише Fast Company.
Производството в завода в Бедфорд, Ню Хемпшир, ще спре от 15 юли. В резултат на това общо 21 служители ще бъдат съкратени, а 12 други ще останат временно на работа, за да се справят с довършителните дейности, включително поправката на устройствата, които вече са продадени. Петима служители, работещи по скутерите Segway Discovery ще останат на работа.
Това е горчив край на една визия, свързана с приобщаването. След като разработва инвалидна количка, наречена iBot, която едновременно повдига седящия в нея на височината на очите и му помага да се качва по стълби, инженерният екип осъзнава, че самобалансиращите се жироскопи в количката могат да бъдат ползвани за създаването на забавно устройство за пътуване.
Дийн Кеймън, който е създател на проекта, си представя, че това може да бъде най-доброто средство за транспорт между дома и работата в големия град. Той започва постоянно да показа Segway в медиите. В началото на хилядолетието, ера изпълнена с технологичен оптимизъм, Segway беше символ на нещо еднакво абсурдно и неизбежно.
Но Segway така и не продаде милиони бройки, дори не постигна и стотици хиляди. Кеймън продаде компанията през 2009 г., а през 2015 г. тя беше препродадена на китайската Ninebot. Въпреки че не стана това, което Кеймън си представяше, Segway намери опора в сигурността и туризма.
По първоначален план Segway трябваше да продаде 100 хил. бройки през първите си 13 месеца на пазара. Компанията обаче продаде едва 140 хил. досега. Според Джуди Кай, президент на Segway, инженерната част може да бъде обвинена отчасти за всичко това.
Повече технологични новини вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.