Акциите на китайския интернет гигант Tencent за кратко удариха нов връх в сряда, влизайки в надпревара с конкурента Alibaba за титлата най-голяма азиатска компания по пазарна капитализация, пише CNBC.
По време на ранната търговия в сряда сутринта книжата на Tencent поскъпнаха до над 500 хонконгски долара за акция, с което надминаха предишния си рекорден връх от 498,60 хонконгски долара. След това загубиха от ръста и се търгуваха с 0,76% надолу в следобедните часове. Междувременно листнатите в Хонконг акции на Alibaba повишиха стойността си с 1,3%.
По време на пика на цената на предлаганите в Хонконг книжа на двете компании, Tencent и Alibaba постигнаха пазарна капитализация от 4,82 трлн. хонконгски долара (приблизително 621,92 млрд. долара). Това сочат изчисления на CNBC.
Силата на рекламния бизнес на Tencent
И все пак Tencent може да се радва на последващи скокове. Във вторник анализатори от Bernstein повишиха очакваната цена до 570 хонконгски долара за акция, което представлява повишение с близо 13 на сто от пика на цената в сряда. Междувременно Nomura очаква сумата да е 531 хонконгски долара за акция, или с 5% нагоре.
„Скорошните срещи успокоиха инвеститорите, че рекламният бизнес на Tencent се представя по-добре от очакваното“, коментира Нийл Кемплинг, ръководител технологии, медии и телекомуникации в Mirabaud Securities.
„Смятаме, че мнозина мислеха, че ByteDance ще открадне пазарен дял от Tencent, а това просто не се случва“, допълва той, визирайки китайския технологичен еднорог, който стои зад популярната социална мрежа TikTok.
„Възможно е да има две големи компании за дигитална реклама в Китай (както Facebook и Google доминират заедно на Запад), а дигиталните икономии от мащаба на Tencent са трудни да бъдат повторени или надминати“, коментира Кемплинг.
Когато обявиха повишението, анализаторите от Bernstein се позоваваха на „по-оптимистичните очаквания за рекламата, както и за гейминга“.
„Смятаме, че Tencent достигна повратна точка в рекламата, след като технологията ѝ се подобри, докато растежът на ByteDance се забавя, което позволява на Tencent да привлече допълнителен пазарен дял“, допълват анализаторите. Оценката на Nomura също е в този дух“ „Вярваме, че рекламите на Tencent трябва да се представят по-добре от тези на повечето конкуренти, тъй като платформата WeChat е високо ценена от рекламодателите“.