Microsoft се отказва от собствената си видео стрийминг платформа за игри Mixer и насърчава хората, които гледат и създават съдържание за нея, да се насочат към конкурентната услуга на Facebook, пише CNBC.
Изборът показва, че Microsoft избира да се откаже от дела си от пазара за гейминг софтуер, където не успя да спечели доминацията, на която се надяваше, макар че компанията остава фокусирана върху разработката на игри, конзолен хардуер и облачни услуги, поддържащи игри на отдалечени сървъри. Освен това технологичният гигант планира да пусне нова версия на своята конзола Xbox по-късно тази година.
Всичко това се случва малко под четири години, след като Microsoft придоби Beam, гейм стрийминг стартъп, който беше ребрандиран от нея на Mixer през 2017 г. Придобиването на Beam последва сделката за Twitch през 2014 г. Последната запази силните си позиции.
Докато в последните месеци хората прекарваха повече време у дома, за да се намали разпространението на коронавируса, потребителите на Twitch също прекараха повече време в гледането на това как други хора играят игри, но увеличението не се пренесе и към Mixer, въпреки че тя е по-малка, сочи анализ на Streamlabs.
“Като цяло успехът на партньорите и стриймващите в Mixer зависи от нашата способност да увеличим мащаба на услугата за тях максимално бързо и широко“, коментира Фил Спенсър, изпълнителен вицепрезидент на Microsoft, отговарящ за усилията на компанията в тази посока. В блога на технологичния гигант той посочва, че решението за затварянето на Mixer и помагането на потребителите да се насочат към нова платформа е свързано с това, че е станало ясно, че времето за изграждане на собствена общност от стриймващи на живо е било непосилно за компанията.
Microsoft се опитваше да увеличи базата от потребители на Mixer като сключваше сделки с големи създатели на съдържание, като Тайлър „Ninja” Блевинс. Мат Салсаменди, съосновател на Beam, през октомври 2019 г. пък обяви, че напуска Microsoft.
Услугата Mixer ще остане достъпна до 22 юли, а след това основната страница ще насочва към уебсайта на Facebook. Възможността да се стриймва в Mixer от Xbox One ще бъде премахната, но потребителите ще могат да продължат да правят същото в Twitch.
От своя страна, през последните години Facebook полага все по-големи усилия в областта на гейминга, докато търси нови пазари извън онлайн рекламата. Тя придоби компанията за очила за виртуална реалност Oculus за 2 млрд. долара през 2014 г. и започна да продава Oculus Quest и Oculus Rift S през май тази година.