LG Electronics изостава значително от своя сънародник Samsung Electronics по отношение на пазар, но компанията все пак успява да пребори своя домашен конкурент при бялата техника, благодарение на успеха си на местния пазар и в САЩ, пише Nikkei Asia Review.
Южнокорейската компания отчете рекордна оперативна печалба на бизнеса си с домакински уреди за първото тримесечие.
Оперативният марж в сегмента рязко нарасна за LG от 2016 г., след като компанията започна да предлага по-модерни уреди с агресивна маркетингова стратегия. Оперативният марж, който до 2015 г. беше между 2% и 3%, достигна 7,4% през 2016 г. и оттогава се установи на ниво над 8%. От друга страна бизнесът с бяла техника на Samsung регистрира за 2019 г. оперативен марж от 5,8%, докато тези на Panasonic и Haier Electronics Group достигат съответно 2,1% и 4,5%.
Тъй като потребителите, които последните месеци пребивават предимно вкъщи, харчейки повече за домакински стоки, LG става все по-видима на пазара.
В конферентен разговор след обявяването на резултатите от януари-март Скот Сим, ръководител на отдела за връзки с инвеститорите на компанията, заяви, че влиянието на вируса върху бизнеса на дружеството ще бъде ограничено, ако инфекциите достигнат пик в средата на май. Всъщност икономическата активност постепенно се връща към нормалното в САЩ и Европа оттогава.
Консолидираните нетни приходи от продажби на LG Electronics нараснаха с 88% на годишна база до 1,09 трлн. вона (907 млн. долара), подкрепени от скъпи уреди и бързи продажби на OLED телевизионни устройства. Обезценяването на вона спрямо долара през март също помогна за покачването на приходите.
През 2016 г. LG се отклони от продуктите за масовия пазар и започна да се фокусира върху потребителите от висок клас, представяйки Signature, своята първокласна марка уреди като хладилници, перални и сушилни за дрехи. При телевизорите компанията се фокусира върху OLED продукти с висока разделителна способност, след като преди това залагаше на течнокристални дисплеи.
LG също така внедри своята система за грижа за дрехи Styler - напълно нов тип домакински уреди - след девет години изследвания и разработки. Уредът използва пара, за да премахне ръбовете и миризмите от дрехите, като в същото време ги дезинфекцира. Популярността на Styler подтикна конкурентите, включително Samsung, да се насочат към подобни продукти.
Компанията очаква приходите и печалбата да спаднат през второто тримесечие поради прекратените операции на своите европейски и американски търговски обекти, както и в отвъдграничните производствени центрове. Но ръководството очаква бизнесът да започне да се нормализира след юни, тъй като потребителите вече купуват нови артикули или заменят стари.
От друга страна бизнесът със смартфони на LG отчете оперативна загуба от 237,8 млрд. вона при приходи от 998,6 млрд. вона през първото тримесечие. Продажбата на активи продължава да намалява в условията на силната китайска конкуренция. В резултат на това компанията не успя да отпусне средства за проучвания, основното ѝ оръжие, с което успява да изкара на пазара нови интересни продукти.