Американският технологичен концерн Apple ще отвори отново част от магазините си в Съединените щати от тази седмица, като в търговските обекти ще се допускат по малък брой клиенти едновременно и на входа ще има проверка на температурата на посетителите, посочва компанията пред CNBC.
По-голямата част от магазините на Apple извън Китай са затворени от март насам в отговор на пандемията на Covid-19. През последните седмици част от магазините отвориха врати в страни като Южна Корея, Австралия и Германия.
Магазините на Apple са ключов двигател за търсенето на продуктите на компанията. Отварянето им отново е знак, че операциите на компанията бавно се връщат към нормалното в рамките на това, което главният изпълнителен директор Тим Кук определя като „най-предизвикателната глобална среда“, в която е оперирала компанията в историята си.
„Развълнувани сме да започнем да отваряме отново магазините си в САЩ от следващата седмица, започвайки с част от магазините в Айдахо, Южна Коралина, Алабама и Аляска“, коментира в петък представител на Apple. „Нашият екип непрестанно следи местните здравни данни и правителствените насоки и ще отворим нашите магазини веднага щом можем да го направим безопасно“.
Apple има само шест магазина в тези щати и не е потвърдила, че всички те ще заработят отново от тази седмица. Като цяло Apple разполага с 510 търговски обекта в глобален мащаб и 271 в Съединените щати. Технологичният гигант твърди, че първоначалният фокус на магазините ще бъде да поправят продукти, както и че ще въведе специални процедури за сигурност, за да защити клиентите и служителите си от коронавируса, включително чрез измерване на температурата на всички, социално дистанциране и носене на маски от служителите.
„Нашият нов протокол за социално дистанциране позволява на ограничен брой посетители да влизат едновременно в магазина, така че може да има забавяне. Препоръчваме, където е възможно, клиентите да купуват онлайн чрез доставки без контакт или да избират опцията само да вземат поръчката си от магазин“, коментира Apple.
Въпреки че магазините в САЩ са затворени от средата на март, компанията отчете леко увеличение на общите приходи за тримесечието, завършило през същия месец. Гигантът обяви, че общите приходи от продажби на дребно, включващи онлайн продажбите, са достигнали рекорд през тримесечието.