Близо 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции.
Повече разплащания с карти
56% от участвалите в проучване на Paysafe са готови да преминат основно към безкешови плащания, като основна причина за това посочват COVID-19.
78% от респондентите споделят, че за последния месец са се разплащали с карти. От платформата за дигитални плащания посочват, че броят на респондентите в нашата страна е малко над 1000, а периодът на анкетите е през април.
Данните от изследването се разбира, че към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент.
Целта на новото проучване на Paysafe е да даде информация за промяната в нагласите на потребителите към платежните решения по време на COVID-19. Изводът е, че притесненията за здравето се очаква да окажат сериозно влияние върху предпочитанията им в близко бъдеще.
Ръст на онлайн пазаруването
Настоящата ситуация с COVID-19 и очакваните последици оказват влияние и върху нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. Изследването разкрива, че 46% от потребителите отчитат, че в резултат на COVID-19 очакват по същото време следващата година обемът на онлайн покупките им значително да се повиши, най-вече заради удобството.
77% от респондентите пазаруват онлайн.
Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза.
Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени в България, въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб – 45% от респондентите нямат нито един абонамент, 19% - един, а едва 17% - два.
„Изправени сме пред глобално предизвикателство, което очакваме да окаже влияние върху различни аспекти от живота ни, включително и към предпочитанията ни към методите на плащане. В България почти три четвърти от потребителите все още избират плащанията в брой спрямо безкешовите методи. В същото време обаче се забелязва увеличение на дела на тези потребители, които предпочитат дигиталните портфейли и платежните карти – особено сега в ситуация на социална дистанция“, посочва Мирослав Божилов, генерален директор на Paysafe за България.
Сигурност и цена
Сигурността на личните данни при безкешовите плащания остава тема с приоритетно значение за потребителите в страната.
За 42% от българите защитата от измами е водеща, последвана от сигурност на данните им (37%).
В същото време обаче, изборът на дигитален метод за плащане зависи от най-много от цената на услугата за 39% от потребителите в България.
Резултатите са част от ежегодното проучването на Paysafe "Изгубени в трансакциите" (Lost in transaction), което е извършено в колаборация с водещата компания за пазарни проучвания Sapio Research. То се провежда онлайн сред 8000 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, България, Германия, Италия и Австрия.