fallback

Microsoft надмина всички прогнози, включително и собствените си

Търсенето на облачни услуги успява да спаси компанията в момент, в който други се борят с кризата

10:12 | 30.04.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Насред причинената от коронавируса криза най-голямата световна технологична компания изпъква с изключителни тримесечни данни. 

Американският технологичен гигант Microsoft заяви, че тримесечните му приходи и печалба са нараснали, подкрепени от търсенето на интернет базиран софтуер и облачни услуги, необходими за насочването към работа от дистанция по време на кризата с коронавируса, пише Bloomberg.

Печалбата през периода, завършил на 31 март, се е увеличила до 10,8 млрд. долара, или 1,40 долара на акция, обяви компанията в официалното си изявление. Приходите са записали ръст от 15 на сто до 35 млрд. долара. Резултатите на най-големият разработчик на софтуер в света надминаха средната прогноза на анализаторите за 1,28 долара печалба на акция и 33,7 млрд. долара приходи, сочат данни, събрани от Bloomberg. Книжата повишиха стойността си по време на следборсовата търговия.

И двете стойности са не само значително над тези от предходната година и очакванията на анализаторите, но Microsoft надмина и собствените си очаквания: През февруари компанията издаде предупреждение за приходите на компютърното подразделение, защото китайските вериги за доставки се сринаха. Но дори това бе преодоляно по-бързо от очакваното.

„За две седмици сме свидетели на толкова цифровизация на икономиката, колкото иначе виждаме за две години“, каза ръководителят на Microsoft Сатя Надела, обобщавайки ситуацията кратко. И концернът е изиграл това доста добре. 

Microsoft бележи успех по време на пандемията на Covid-19, защото фокусът ѝ върху облачни предложения, като инструментите за продуктивност в Office, услугите Azure и абонаментните програми, я прави по-малко уязвима към свиването на разходите на клиентите.

Дори операционната система Windows и устройствата Surface се представиха по-добре от очакваното от компанията, благодарение на подобряването на ситуацията с веригата на доставките в Китай.

И все пак някои части на бизнеса усетиха влиянието на вируса. Проблемите с производството и компонентите в Китай означаваха, че Microsoft не може да разшири своите облачни центрове за данни колкото планира, а това доведе до липсa на капацитет при потребителите на Azure и Office, коментира главният финансов директор Ейми Хууд. Проблемите в Китай вече се оправиха до известена степен и компанията очаква да засили капиталовите си разходи, за да подкрепи облака си и да увеличи въпросния капацитет на работа до края на текущото тримесечие.

Други притеснения могат да се задържат по-дълго. Докато малкият бизнес и голяма част от потребителите бяха под блокада и имаше икономически проблеми през март, Microsoft отчете забавяне на еднократните покупки на софтуер. Въпреки че абонаментите станаха много по-масови, редица потребители все още купуват продукти като Office, Windows и Windows Server, а според Хууд тази слабост вероятно ще се запази за по-продължителен период от време.

Социалната мрежа LinkedIn също се бори с проблеми заради липсата на рекламни приходи и заради недостига на нови отворени работни места, които да носят нови обяви и съответно по-високо потребление на сайта.

Цената на акциите на Microsoft се повиши с 2,5% по време на следборсовата търговия, след като отчетът беше обявен. По-рано книжата завършиха сесията в Ню Йорк на цена от 177,43 долара. От началото на тази година стойността на акциите се увеличи с над 13 на сто, което дава на компанията пазарна капитализация от 1,35 трлн. долара. Благодарение на това тя е най-голямата американска публично търгувана корпорация.

Въпреки че през февруари Microsoft предупреди, че разпространението на коронавируса в Китай може да засегне операционната система Windows и бизнеса ѝ с устройства, това звено в крайна сметка спечели от покупките на работещите по света, които се наложи да се прехвърлят към офиси у дома. Компанията твърди, че гейминг звеното ѝ също се радва на ръст на ангажираността на потребителите, тъй като останалите вкъщи хора търсят забавления.

Приходите от звеното, включващо Windows, Xbox, Surface, компютърни устройства и реклами при търсенето са нараснали с 3% до 11 млрд. долара през третото фискално тримесечие. Това е над средната прогноза за 19,6 млрд. долара според Bloomberg и значително постижение в едно подразделение, което е изправено пред по-ниски цени на рекламата и трудности в доставката на електроника, производството и продажбите.

Хууд заяви, че компанията се придържа към плана си да пусне новото поколение конзола Xbox за празничния сезон.

От своя страна, Azure и Office 365, които попадат в едно звено за облачни предложения, в което влиза и приложението за конферентни разговори Teams, са спечелили от факта, че хората са започнали да работят от домовете си. Приходите на Azure са скочили с 59% през тримесечие, а тези от търговския облак са се повишили с 39 на сто до 13,3 млрд. долара. Маржовете на този бизнес са се увеличили с 4 процентни пункта.

Подразделението Intelligent Cloud е записало увеличение на приходите до 12,3 млрд. долара, спрямо средна прогноза за 11,7 млрд. долара.

За четвъртото фискално тримесечие, което завършва през юни, Microsoft очаква приходите на звеното More Personal Computing да са между 11,3 и 11,7 млрд. долара, спрямо средната прогноза за 11,14 млрд. долара.

Подразделението за решения за продуктивност се очаква да генерира приходи в диапазона 11,65-11,95 млрд. долара, при 12,1 млрд. долара, очаквани от анализаторите.

Очакването на Microsoft е Intelligent Cloud да отчете между 12,9 и 13,15 млрд. долара приходи. Wall Street пък смята, че те ще са 12,86 млрд. долара.

За годината, която започва на 1 юли, Хууд твърди, че компанията ще продължи „агресивно да разраства“ облачната инфраструктура и да запази „значитените инвестиции“ в стратегическите си приоритети.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:05 | 10.09.22 г.
fallback