Китайските гиганти в електронната търговия Alibaba Group Holding и JD.com вече предлагат услуги за резервации на тестове за Covid-19, обявиха двете компании, цитирани от Ройтерс.
Услугите са пуснати в Китай с цел да се ускори тестването за коронавирус, докато Ухан, епицентърът, от който тръгна заразата, започва да вдига мерките.
Потребителите, които търсят „Coronavirus Acid Test” в Taobao или Tmall, двата основни уебсайта за онлайн търговия на Alibaba, са насочвани към страница, която предлага записвания за близки места.
Цените варират в различните градове. Тези в Шанхай са по 180 юана (25,42 долара), а в Пекин тестът струва 258 юана. Такива тестове се предлагат от платформата в девет града, но Alibaba планира да разшири обхвата.
JD.com, един от основните конкуренти на Alibaba в Китай, пусна подобна платформа за резервации на тестове в Пекин още миналата седмица.
В събота властите наредиха на хората, които напускат Ухан и се връщат в Пекин, да си направят такъв тест преди приключването на карантината им.
Няколко града и провинции също обявиха, че тестовете ще станат достъпни за потребителите на доброволни начала, вместо да са налични само за онези, от които правителството изисква да се тестват заради историята на пътуванията им.
Много други държави, които се борят с коронавируса, се изправиха пред липса на достатъчно тестове в болниците. Компаниите за диагностика в и извън Китай се опитват да ускорят производството на продукти за тестове.