Главният изпълнителен директор на Netflix Рийд Хейстингс е голям фен на Disney+, пише CNBC.
По време на представянето на финансовите резултати на компанията си Хейстингс заяви, че от 20 години наблюдава различни компании, включително имена като Blockbuster и Walmart, но никога не е виждал толкова успешен старт от гледна точка на подхода.
Walt Disney обяви, че видео стрийминг услугата ѝ Disney+ е привлякла над 50 млн. абонати само в шестте месеца от премиерата на платформата през ноември. Хейстингс определи бързото привличане на абонати като „зашеметяващо“. Disney+ се предлага за 6,99 долара месечно и включва огромния архив на Disney с филми, включително тези на Marvel, Pixar и Star Wars, както и друго оригинално съдържание.
„Да видя това изпълнение и резултатите взети заедно, свалям им шапка“, коментира Хейстингс. „Страхотното изпълнение, яснотата около бранда и фокусът наистина имат значение“.
Днес Хейстингс обяви, че Netflix е привлякла почти 16 млн. нови абонати през първото тримесечие, а общият брой на абонатите на услугата е нараснал до 183 млн. в глобален мащаб.
Въпреки че повечето компании трудно успяват да трансформират бизнеса си – нещо, на което Клейтън Кристенсен обръща специално внимание в книгата си “The Innovator’s Dilemma”, под ръководството на Хейстингс Netflix успя да се справи с тази задача. По думите на главния изпълнителен директор компанията ще продължи да се фокусира върху собствената си услуга вместо върху конкуренцията, защото „нямаме какво да направим за тях“.
През следващите месеци се очаква премиерата на още две абонаментни видео стрийминг услуги в Съединените щати – Peacock на NBCUniversal и HBO Max на AT&T.