Книжата на китайския технологичен гигант Tencent показаха колебания на борсата днес, докато анализаторите оценяваха смесените резултати на компанията и потенциалното влияние на пандемията на коронавируса, пише CNBC.
Листнатите в Хонконг акции на Tencent записаха 3% ръст по време на ранната търговия, но след това поеха надолу. Въпреки това се търгуваха с около 1% ръст.
Анализатори твърдят, че голямото звено за гейминг на компанията може да ѝ помогне да компенсира очакваната слабост в други части на бизнеса заради коронавируса.
Tencent отчете 21,58 млрд. юана (3,09 млрд. долара) печалба за четвъртото тримесечие на 2019 г., като не успя да изпълни прогнозите, но ръстът спрямо година по-рано е 52%. Приходите надминават пазарните прогнози, нараствайки с 25 на сто спрямо година по-рано, и достигнат 105,77 млрд. юана (15,16 млрд. долара).
Геймингът, който носи около 28% от приходите на Tencent, помогна за повишението на този показател, както и добрите резултати на финтех бизнеса, който включва продукта за мобилни разплащания WeChat Pay.
Но анализаторите се опитват да оценят и как китайският гигант може да се справи с проблемите, които носи пандемията.
„Tencent малко или много е устойчива на Covid-19“, коментира Челси Там, анализатор в Morningstar Investment management Asia. „Очевидно те са много силни в гейминга, а геймингът ще спечели по време Covid-19”.
В презентацията с финансовите си резултати Tencent отбелязва, че ще има повишено потребление на нейните дигитални продукти за развлечение, докато хората стоят по домовете си.
Междувременно международните приходи от игри на Tencent са се увеличили повече от два пъти на годишна база, носейки около 23% от общите приходи от онлайн игри за четвъртото тримесечие на 2019 г. Това може да тласък нагоре за Tencent, след като пандемията причини много страни да наложат карантина и да накарат хората да си стоят вкъщи.
Освен това компанията посочва, че приложението ѝ за видео конферентни разговори, което пусна в края на декември 2019 г., има дневно активни потребители, които вече надминават бройката от 10 млн.
Но в част от сферите има известни притеснения за бизнеса.
Рекламите, които носят над 19% от общите приходи на Tencent, се очаква да отслабнат в страната през текущото тримесечие. EMarketer заяви, че общите рекламни разходи в Китай се очаква да нараснат с 8,4% спрямо година по-рано и да достигнат 113,67 млрд. долара през 2020 г. Това е най-слабият темп на растеж, откакто се следи този показател в страната от 2011 г.
Tencent предупреди, че бизнесът ѝ с изчислителни облаги може да бъде повлиян от разпространението на коронавируса, тъй като отлага въвеждането на облачни решения от бизнеса.
Вижте още технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!