Клиенти на Tesla в Китай се оплакват, че компанията им е доставила нови коли Model 3 с версия на хардуера за Autopilot, която не е толкова развита, колкото е обещано, пише Bloomberg.
Според статия в японския вестник Nikkei, както и според публикации в Weibo, WeChat и Twitter, някои потребители в Китай са получили електромобили с по-старата версия на хардуера.
Когато клиентите са се регистрирали за покупка на Model 3, обявата е посочвала, че колите ще разполагат с функцията „HW3” (или хардуерна версия 3.0). След по-внимателно разглеждане, собствениците на колите твърдят, че са получили версия 2.5 на хардуера, посочват те.
Това, което прави по-новата система по-желана е чип, разработен и произведен от Tesla, който обработва изображения около 21 пъти по-бързо от предходната версия, за която се ползваше по-стар чип на Nvidia.
С по-новия чип Tesla Autopilot – системата за асистиране при шофиране – може да разпознава светлините на светофара и оранжевите конуси, помагайки за автоматично навигиране в трафика.
Шофьорите трябва да държат ръцете си на волана, докато използват Autopilot, сочат насоките на компанията. Въпреки това Илон Мъск обеща на клиентите и инвеститорите, че ъпгрейд за пълно самоуправление ще бъде наличен в инсталирания HW3.0.
Сега Tesla направи изявление в Weibo, обвинявайки проблемите във веригата си за доставки за решението да използва по-слабия хардуер в новите произведени в Китай Model 3. Освен това се извини и се опита да успокои клиентите като им обеща да замени по-зле представящия се хардуер, след като производството се върне към пълния си капацитет.
Tesla не е отговорила на запитванията за допълнителна информация по случая.
Миналия месец компанията разкри, че епидемията на коронавируса в Китай може да засегне бизнес ѝ – първият път, в който „здравна епидемия“ се споменава в секцията „Рискови фактори“ в годишните документи на Tesla.