Китайският производител на потребителска електроника Lenovo Group обяви, че нетната му печалба за третото фискално тримесечие е нараснала с 11% на годишна база благодарение на рекордните тримесечни приходи от продажби и по-добрата рентабилност заради подобренията в продуктовия микс, пише Wall Street Journal.
Нетната печалба за тримесечието от октомври до декември е достигнала 258 млн. долара, спрямо 233 млн. долара за същия период година по-рано, обяви най-големият производител на персонални компютри в света по продажби. Резултатът е по-висок от консенсусната прогноза на FactSet за 217 млн. долара нетна печалба.
Приходите са се повишили до 14,10 млрд. долара от 14,04 млрд. долара година по-рано, надминавайки рекорда си, обяви Lenovo.
Брутният марж също се е повишил - с 1,5 процентни пункта на годишна база до 16,1%, докато компанията продължава да форсира пренасочването си към премиум персонални компютри и продукти с висок марж, като геймърските машини.
Докато епидемията на коронавируса продължава, компанията обяви, че очаква потенциална волатилност на бизнес представянето си в краткосрочен план.
Въпреки че заводите на компанията в Китай възобновиха отчасти производството, партньорите по доставките и логистиката продължават да имат проблеми с операциите заради спирането на производството и транспортните ограничения с цел овладяване на епидемията, допълва Lenovo.
Компанията твърди, че вярва, че глобалният ѝ производствен капацитет ще ѝ помогне да се справи добре със ситуацията.