fallback

Microsoft: Технологичните гиганти са отговорни за опазване на изборите в САЩ

По думите на президента на Microsoft компаниите от сектора трябва да се борят с дезинформацията

11:15 | 17.02.20 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Докато Съединените щати се подготвят за президентските избори тази година, президентът на Microsoft и неин директор по юридическите въпроси Брад Смит заяви, че технологичните компании имат „фундаменталната отговорност“ да пазят демократичния процес в страната, пише CNBC.

“Носим фундаментална отговорност като компании и като технологичен сектор за помагане опазването на нашите кандидати от атаки и хакване. Да помагаме за опазването на почтеността на гласуването, от предизборните поучвания до отчитането на гласовете и със сигурност на целия изборен процес“, обясни Смит по време на Мюнхенската конференция по сигурността.

“Имаме фундаменталната отговорност не просто да адресираме, но и да се борим с дезинформацията и смятам, че имаме фундаментална отговорност да сме сигурни, че нашите бизнес модели не отслабват силата на самата демокрация чрез създаването на поляризирани общества, които изяждат основата на онова, което прави всяка демокрация успешна“, допълва той.

Коментарите на Смит по време на форума за сигурност последваха думите на главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, който заяви, че социалните мрежи се нуждаят от повече регулация от правителствата, за да се справят с нарастващия проблем с опасното онлайн съдържание.

„Въпреки че няма да се съглася с всяка регулация в краткосрочен план, смятам, че това ще е нещото, което ще помогне за създаването на доверие и по-добро управление на интернет, и ще е от полза за всички, включително за нас в дългосрочен план“, обяви Зукърбърг по време на конференцията.

По думите му при липсата на подобна регулация, компанията ще продължи да дава най-доброто от себе си и ще бъде максимално проактивна. Зукърбърг допълни, че не иска Facebook да допринася за дезинформацията и полязирацията на обществото.

През последните няколко години Facebook се сблъска с няколко сериозни проблема.

Компанията стана трябваше да отговаря на въпроси относно руската намеса в американските президентски избори през 2016 г., скандала с Cambridge Analytics през 2018 г. и започването на четири отделни антитръстови разследвания срещу Facebook през 2019 г.

Зукърбърг твърди, че компанията вече има 35 хил. души, натоварени със задачата да преглеждат онлайн съдържание и да спират фалшиви акаунти. По думите му екипът в момента спира по над 1 млн. фалшиви акаунта дневно.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:07 | 14.09.22 г.
fallback