Той посочи, че за три години от три зарядни в София, някои и неработещи тогава, вече има 180 в цялата страна. Експертът от Българската асоциация за електрически превозни средства съобщи, че в Румъния има 10 хил. евро субсидия при покупка на електромобил.
По данни на Acoциaциятa нa eвpoпeйcĸитe пpoизвoдитeли нa aвтoмoбили пpeз пocлeднитe тpи мeceцa нa миналата година в Бългapия нe e peгиcтpиpaн нитo eдин нoв електомобил. Ha гoдишнa бaзa cпaдът е 6,7% до o oбщo 181 електро автомобила, но плъгин xибpидитe pacтaт дo 56.
По думите му това, че няма нито един отчетен електромобил, се дължи на техническа пречка.
"Има темп на нарастване - освен 200 нови коли, се внесоха и около 800 употребявани. Автомобилният пазар в България е на употребяваните автомобили", коментира експертът и изброи кои са най-търсените – Hyundai Kona, BMW i3, Nissan Leaf. – Около 100 са автомобилите Tesla в България.“
Храбрин Иванчев прогнозира, че е възможно да привлечем завод на Tesla, но е на мнение, че в момент, в който компанията е пред започване на проекта си в Германия, “e трудно да се предположи, че ще мислят за друга потенциална възможност”.
"Ние сме малки, ние нямаме и зарядни, но това е проблем на цяла Източна Европа", потвърди перспективата пред пазара той.
"Технологиите в електрически автомобили се променят с темп, който никой не е очаквал. С новите технологии при батериите се намалява въглеродният отпечатък", отбеляза Иванчев.
По думите му технологичното предимство е абсолютното конкурентно предимство.
Специалистът напомни, че повечето компании имат или хибриди, или електрически коли.
По думите му опасността от коронавируса е преувеличена за автомобилния сектор и посочи, че Китай произвежда близо 70% от електромобилите в света.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.