fallback

YouTube представи програма за справяне с изборната дезинформация

От YouTube.com ще бъде премахнато всяко съдържание, което е „технически манипулирано“, подвежда потребителя относно процеса на гласуване или отправя неверни твърдения за кандидат

17:47 | 03.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: Pixabay

От платформата YouTube на компанията Alphabet Inc обявиха в понеделник своята стратегия за справяне с фалшиво или подвеждащо съдържание, свързано с провеждането на избори. Инициативата е започната отново на фона на предизборната кампания в САЩ, която вече е в разгара си, информира Ройтерс.

От YouTube.com ще бъде премахнато всяко съдържание, което е „технически манипулирано“, подвежда потребителя относно процеса на гласуване или отправя неверни твърдения за кандидат, гласи публикация в блога на платформата.

Екипите на Google и YouTube правят промени в своите платформи и модерират съдържание, тъй като компаниите за технологични и социални медии търпят критики заради ролята си в разпространението на фалшиви новини, особено по време на избори.

Макар че от Google обещаха да премахнат напълно подвеждащо съдържание, свързано с изборите, от Facebook Inc обявиха ограничени промени в рекламите с политическо съдържание на своята платформа.

От Twitter Inc забраниха политическите реклами още през ноември, включително тези, свързани с конкретен политически кандидат, партия, избори или законодателство, в стремеж да се гарантира прозрачност.

От Google и YouTube също забраняват някои видове невярно съдържание в рекламите, като дезинформация относно процедурите за публично гласуване, избираемост на политически кандидати въз основа на възраст или място на раждане или подвеждащи твърдения, че дадена обществената личност е починала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:37 | 14.09.22 г.
fallback