Японската технологична компания Sony Corp, която обичайно свързваме с модерни и скъпи телевизори или с конзолата за игри Sony Playstation, изненадващо преминава и в редиците на автомобилните концерни, след като в рамките на технологичното изложение CES в Лас Вегас представи прототип на електрически автомобил, но не даде яснота за плановете си за производство. Малко по-рано японският автомобилен концерн Toyota обяви изграждането на собствен малък тестов град за тестване на бъдещи технологии като автономни автомобили, а корейският конкурент Hyundai представи прототипа на въздушно такси.
"Няма да е преувеличено от наша страна да кажем, че мобилните технологии са били мега трендът за последното десетилетие. Смятам, че следващият такъв ще бъде мобилността“, каза президентът и изпълнителен директор на Sony Corporation Кеничиро Йошида, след което разкри прототипа на превозно средство, което включва визуални и сензорни технологии, допринасящи за по-надеждно и безопасно автономно придвижване, и редица новаторски технологии в електрониката, които заедно предоставят забавление в автомобилното купе. Sony заяви, че ще започне тестването на автономни коли през тази година, с което цели да подобри чувствителността и безопасността на технологията, след като дружеството реши да се насочи към тази сфера, съобщава Ройтерс.
Японският концерн разкри, че планът се отнася за електрически концептуален автомобил с 33 монтирани сензори. Проектът включва и сензори за улавяне на светлина, които бяха представени на изложението Consumer Electronics Show в Лас Вегас в понеделник.
Въпросният автомобил, разработен с помощта на Bosch, Continental и други партньори, включва в себе си и създадените от Sony вградени системи за развлечение с т.нар. пространствена аудио технология.
“Safety Cocoon“ е концепция за безопасно пространство, която подпомага сигурността при шофиране в ежедневни ситуации чрез 360-градусов поглед върху возилото, за да предотврати екстремни ситуации на пътя. На щанда на Sony посетителите на изложението ще могат да тестват най-новите imaging and sensing технологии на компанията, които подкрепят реализирането на концепцията. Чрез тези технологии, които надминават възможностите на човешкото око, Sony се стреми да допринесе за постигането на едно безопасно, надеждно и удобно пътуване.
Ето накратко и новите технологии в областта на мобилността:
- CMOS сензор за изображения, който предоставя висока чувствителност, яснота и динамичен диапазон, като същевременно потиска LED трептенето, за да осигури прецизно разпознаване на обекти, дори в ситуации, когато конвенционалното им засичане е трудно.
- Solid State LiDAR, който се използва за ултра точно измерване на разстояния, с цел постигане на прецизна 3D визуализация на реалните пространства.
- Sensor fusion технология, която обединява възможностите на сензорите с различни характеристики, за да подобри точността на разпознаване, дори при неблагоприятни условия като мъгла, задно осветяване и шофиране през нощта.
- Time-of-Flight (ToF) сензорни решения за кабината на превозното средство използват технология за измерване на разстояния за откриване и разпознаване на хора и предмети в самия автомобил. Тази информация се използва за осигуряване на оптимизирана информационна и развлекателна система с интуитивен интерфейс, като управление с жестове, и така да повиши безопасността и комфорта в автомобила.
Японската компания възнамерява да започне тестове с пътници през следващата финансова година, която започва през април, за да провери как ще се представят всички участващи технологии, посочва говорител. Sony не планира да произвежда собствени коли от този тип, добавя той.
Sony продължава да доминира на пазара за сензори за изображения, използвани при смартфоните, като в същото време се опитва да настигне американската компания ON Semiconductor Corp по отношение на сензорите при автомобилите.