От това да кара колите да говорят с гласа на Alexa до управляването на данни от заводи, пълни с роботи, Amazon.com иска голям дял от транспорта, а на CES ще разкрие повече за стратегията си за постигане на тази цел, предава Ройтерс.
Базираната в Сиатъл компания иска да използва годишното технологично шоу в Лас Вегас, за да разкрие плана за превръщането си в ключов играч по отношение на технологията за самоуправляващите се превозни средства, свързаните коли, електрическите превозни средства и управлението на данните, генерирани от автомобилните производители и шофьорите, посочват директори на Amazon.
Amazon Web Services, която предлага облачни услуги и такива за управление на данни, стои в центъра на стратегията на компанията.
"Наистина разширяваме дейността си все повече извън екосистемата, от производството до свързаните коли“, коментира Джон Алън, ръководител професионални услуги в автомобилното подразделение към Amazon Web Services.
Досега Amazon показа транспортната си стратегия на инвеститори и конкуренти, но не в нейната цялост. Компанията инвестира в стартъпа Aurora, разработващ софтуер за автономни превозни средства. Освен това сключи сделки с производители на автомобили за използването на AWS в техните заводи, за разработката на мрежи за зарядни станции за електромобили и други.
Сиатълският гигант ще сподели сцената на CES с партньори, като компанията за виртуална реалност ZeroLight, стартъпа за електрически превозни средства Rivian, с канадската BlackBerry и с разработчика на видео игри Unity Technologies.