Пазарната капитализация на китайския интернет гигант Alibaba Group Holding превиши 500 милиарда долара, което я извежда на първо място в Азия по този показател. Това съобщи днес японският вестник Nikkei, цитиран от ТАСС.
Анализатори на изданието отбелязват, че тенденцията за увеличение в цената на акциите на технологичните компании в азиатския регион ще се запази и през следващата година. Пазарната стойност на Alibaba в края на тази година възлиза на 570 млрд. долара, което е с 60% повече в сравнение с година по-рано. При Amazon увеличението на пазарната капитализация за последната година е 20 на сто.
В световния рейтинг Alibaba Group Holding заема седмото място - на едно стъпало под Facebook с капитализация 588 млрд. долара. Тази година Alibaba извърши вторично листване на Хонконгската фондова борса, в рамките на което привлече 12,3 млрд. долара.
Alibaba е най-голямата китайска интернет компания, работеща в сферата на електронната търговия. Групата разполага със собствена електронна платежна система Alipay и има няколко дъщерни интернет платформи: Alibaba, AliExress, Taobao, Tmall, а също и дъщерни предприятия, занимаващи се с разработки в сферата на облачните технологии (Ali Cloud) и изкуствения интелект (AI Labs).
По официални данни около 86 процента от приходите на Alibaba Group Holding са от интернет търговия, пише БТА.