Банките могат да спестят милиарди долари, ако използват технологии като автоматизацията и изкуствения интелект, сочи ново проучване на Accenture, цитирано от Markets Insider.
Чрез използването на технологии за автоматизиране на работни места или с цел помагане на служителите на работа, северноамериканските банки могат да спестят повече от 70 млрд. долара до 2025 г., показва проучването.
В цялата индустрия за финансови услуги, която включва банките, застраховането и капиталовите пазари, спестяванията могат да са между 87 млрд. и 140 млрд. долара в същата времева рамка.
“Огромната социална и технологична промяна създава редица заплахи и предизвикателства” за фирмите за финансови услуги, пише Accenture. Но също така създава “възможности за отключване на значителна стойност чрез нова работна сила, нови начини на работа и нови работни роли”.
Проучването оценява, че до 2025 г. между 7 и 10% от задачите ще бъдат автоматизирани, увеличавайки спестяванията от продуктивност.
Повече от половината от задачите, които в момента се изпълняват от кредитни консултанти, лични финансови съветници, сътрудници и други, свързани с обслужването на клиенти, могат или да бъдат автоматизирани, или допълнени от технологии до 2025 г., посочва проучването.
Редица банки като Citigroup, Capital One и JPMorgan Chase вече използват технологии като изкуствен интелект, за да помагат на служителите си, или са автоматизирали част от процесите, за да премахнат някои работни места.