fallback

Конкурентите на Uber се мобилизират, докато бъдещето ѝ в Лондон е неясно

Компанията обжалва решението на местния регулатор да не поднови лиценза ѝ

14:44 | 27.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Докато Uber се сблъсква с възможността услугата ѝ за споделено пътуване да бъде забранена в Лондон, няколко от конкурентите на компанията се опитват да привлекат от нейните шофьори и клиенти, пише CNBC.

Uber Technologies загуби лиценза си за опериране в британската столица този понеделник. Въпреки това тя все още може да работи в града, докато обжалва решението. И все пак конкурентите ѝ побързаха да се възползват от злощастната ѝ съдба, виждайки в това нови бизнес възможности.

“Лондон се нуждае от споделено пътуване, но не се нуждаем от Uber”, коментира френската услуга за споделено пътуване Kapten, която започна дейност в града по-рано тази година.

“Вярваме, че е задължение на отговорния оператор да работи заедно с регулаторите”, посочи Bolt, друг нов играч в Лондон.

Скоро, след решението на Transport for London (TfL) да не поднови лиценза на Uber, Bolt изпрати на клиентите си съобщение, посочващо, че “новините за приложението за споделено пътуване в Лондон вече са довели до хиляди нови регистрации”.

Новите играчи

Дали тези компании ще успеят да се преборят с доминацията на Uber, дори при регулаторния натиск, с който се сблъсква тя, е друг въпрос. Фирмата от Силициевата долина е доминиращ играч на пазара на споделени превози в Лондон, с 45 хил, шофьори и 3,5 млн. пътници.

Главният изпълнителен директор на Uber Дара Косровшахи заяви това лято, че не смята тези стартъпи за заплаха.

Но Bolt успя да набере значителна инерция, след като започна работа в Лондон. Компанията твърди, че е регистрирала над 30 хил. шофьори от старта си през юни. Междувременно Kapten има мрежа от 16 хил. водачи.

На пазара оперира и индийската услуга Ola, която само ден след като Uber загуби лиценза си, обяви, че ще започне да регистрира шофьори преди официалния си старт “в следващите седмици”. Uber и Ola имат общ инвеститор в лицето на SoftBank. 

Стари битки

От друга страна, Uber се бори и с конкуренцията от страна на местните черни таксита, в чийто бизнес се намеси сериозно, когато взе лиценз в Лондон през 2012 г. Таксиметровите приложения, като израелската Gett и германската Free Now, искат да предлагат подобни на Uber услуги за традиционни лицензирани таксита в Лондон. Free Now, която преди беше известна като Mytaxi, е звено на съвместно предприятие между BMW и Daimler.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:49 | 14.09.22 г.
fallback