Китайските потребители преоткриват апетита си за iPhone. Производителят Apple е продал 10 млн. броя от своите смартфони в Китай през септември и октомври, сочат изчисления на Bloomberg от правителствени данни и такива за продажбите на устройства с Android.
Това е първата индикация за представянето на компанията след пускането на най-новите ѝ устройства през есента, и показва, че продажбите на iPhone са скочили с 6 на сто спрямо година по-рано според Китайската академия за информационни и комуникационни технологии, която е управлявана от Министерството на технологиите в азиатската страна.
Данните потвърждават очакванията, че iPhone 11 се продава по-добре от своя предшественик, особено на пазар, който е втори по важност за Apple след Съединените щати по отношение на приходите.
Доскоро компанията беше в сериозна битка в Китай, където беше изтласкана встрани от местни конкуренти като Huawei Technologies и Xiaomi, които предлагат по-привлекателни цени за устройства с добри спецификации и все по-красив дизайн. В глобален план Apple загуби част от пазарния си дял заради Samsung Electronics и Huawei преди пускането на iPhone 11.
По думите на главния изпълнителен директор Тим Кук новите цени, месечните програми за разплащания и други оферти са помогнали за по-доброто представяне на iPhone в Китай.
“Китайските потребители изглежда възприемат серията iPhone 11 по-добре от миналогодишните модели заради намалената търговска цена”, посочва Никол Пенг, анализатор на Canalys. “Наблюдаваме по-слаби продажби на стартите модели, но най-новите продукти се продават добре”.
Като цяло продажбите на смартфони в Китай се свиха с 5 на сто до 69,3 млн. бройки през последните два месеца, сочи доклад на академията.