Китайският гигант в електронната търговия Alibaba Group планира да увеличи инвестициите си в онлайн развлечения, съдържание и в туристическите си платформи със средствата от планираното си листване в Хонконг за 13,4 млрд. долара, предава Ройтерс.
Примерен проспект, предаден на борсата в Хонконг днес, показа, че компанията засилва инвестициите си в онлайн доставки и местни платформи за услуги, Ele.me и онлайн туристическата група Fliggy.
Освен това Alibaba планира да похарчи повече за развитието на Youku, която според компанията е една от водещите платформи за онлайн видео в Китай.
Проспектът не включва срок за очакваното да се превърне в най-голямото трансгранично вторично листване, твърдят източници, запознати с въпроса.
От своя страна, източник на CNBC, запознат със случая, твърди, че листването в Хонконг вероятно ще се случи през последната седмица на ноември и ще набере около 13 млрд. долара.
По думите му Alibaba е получила зелена светлина от регулаторите в Хонконг да продължи с изпълнението на плана си за продажбата на акции.
Същевременно компанията ще остане листната на борсата в Ню Йорк, където проведе IPO още през 2014 г. Това все още е най-голямото първично публично предлагане в историята със своите 25 млрд. долара.
Alibaba е отказала да коментира въпроса пред CNBC. Говорител на борсата в Хонконг не е открит веднага за коментар.