Dell Technologies ще предложи на бизнес клиентите си по-гъвкави възможности за покупка на продукти, като сървъри и персонални компютри. С този ход тя с опитва да привлече повече от клиентите на Amazon.com и Microsoft, пише Bloomberg.
Сега клиентите ще могат да използват хардуер на Dell на база на потреблението си, като услуга или чрез абонамент, обяви компанията.
Dell и нейните конкуренти са под натиск да предлагат по-голяма гъвкавост и по-опростени откъм инфраструктура облачни услуги. Гигантите в областта на публичните облаци, като Amazon Web Services и Microsoft Azure намалиха търсенето си на хардъер за центрове за данни, тъй като все повече компании търсят да наемат изчислителна мощ вместо да инвестират в собствени сървъри.
През юни Hewlett Packard Enterprise заяви, че ще се насочи към абонаментен модел до 2022 г. Компанията за пазарни проучвания Gartner прогнозира, че 15% от сделките за хардуер за центрове за данни ще включват плащане при ползване през 2022 г., спрямо 1% през 2019 г., посочва още Dell.
“Наистина смятаме, че е важен момент за Dell да опрости начина, по който предлагаме нашето портфолио и отговаряме на нуждите на нашите потребители”, коментира Сам Грокът, старши вицепрезидент по продуктовия маркетинг на Dell. “Този тип модел - като услуга - беше роден при облачните услуги”.
Въпреки че общите приходи от продажби на Dell нараснаха с 2% през тримесечието, което завърши на 2 август, търсенето на нейните сървъри и мрежово оборудване се е свило с 12% спрямо същия период миналата година, когато имаше безпрецедентен клеинтски интерес към продуктите.