Компанията за обработка на разплащания Square успя да надмине очакванията на анализаторите за тримесечната си печалба, след като спечели повече от абонаментния си бизнес и този с услуги, най-вече от биткойн насоченото CashApp, предава Ройтерс.
Базираната в Сан Франциско компания, популярна с малките си четци за кредитни карти, които се поставят в смартфони, прави агресивна експанзия към широк кръг от финансови услуги, вариращи от даване на заеми до счетоводен софтуер.
Приходите от абонаменти и услуги, които включват средствата от продажбата на софтуер, са скочили с 68 на сто до 279,8 млн. долара през третото тримесечие, което завърши на 30 септември. Приходите на Cash App са нараснали повече от два пъти до 159 млн. долара.
Cash App, която директно се конкурира с Venmo на PayPal Holdings, позволява на потребителите да си изпращат взаимно пари без такси. Приложението таксува компаниите, когато потребител избере директно да депозира пари от приложението в банковите им сметки, вместо да чака няколко дни.
Брутният обем на разплащанията (GVP), общият обем на средствата в долари от всички картови плащания, обработени от търговците, е нараснал с 25% до 28,23 млрд. долара през тримесечието.
GVP от по-големите търговци е 55% от общия, а този от средни компании (най-голямата база от клиенти на Square) е 27% от общия. Базираните на трансакции приходи са нараснали с почти 25%.
Square привлича по-големите търговци с новите си продукти като Square Capital и Cash App.
Компанията, основана и ръководена от главния изпълнителен директор на Twitter Джак Дорси, отчете ръст на нетната печалба до 29,4 млн. долара, или 6 цента на акция, за тримесечието, завършило на 30 септември, от 19,6 млн. долара, или 4 цента на акция, година по-рано.
На коригирана база компанията е спечелила по 25 цента на акция. Средната прогноза на анализаторите беше за печалба от 20 цента на акция, сочат данни на Refinitiv.
Общите нетни приходи са нараснали до 1,26 млрд. долара от 882,1 млн. долара.