fallback

По-голямото търсене на сензори за смартфони подкрепи резултатите на Sony

Оперативната печалба на компанията скочи с 16% през последното тримесечие

11:01 | 30.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японската технологична компания Sony обяви, че тримесечната ѝ оперативна печалба е скочила с 16 на сто благодарение на добрите продажби на сензори за изображения. Това са най-силните ѝ резултати за второто тримесечие, предава Ройтерс.

Оперативната печалба на Sony е достигнала 279 млрд. йени (2,6 млрд. долара) за тримесечието между юли и септември, над сумата от 239,5 млрд. йени за същия период година по-рано.

Резултатът надмина средната прогноза за 235 млрд. йени, дадена от девет анализатори, анкетирани от Refinitiv.

Освен това компанията повиши прогнозата за годишната си печалба до 840 млрд. йени при по-ранна прогноза за 810 млрд. йени. Това се оказа под консенсусната прогноза за 848 млрд. йени на 23 анализатори и е под миналогодишната рекордна печалба от 894 млрд. йени.

Търсенето на сензори за изображения за смартфони е голямо, а производителите на смартфони пускат системи с по няколко камери на високия си клас модели – ключов индикатор, докато другите функции на телефоните забавят развитието си.

Но печалбата на гейминг бизнеса на Sony спадна. Конзолата ѝ PlayStation вече е на шест години и продажбите ѝ се свиват, а новата се очаква чак в края на следващата година.

Освен това Sony се сблъсква с по-голяма конкуренция от компанията майка на Google – Alphabet, и от Apple, които също навлязоха на пазара на стрийминг на игри. За да се конкурира по-добре с новите играчи, този месец Sony намали годишната такса за абонамент за PlayStation Now с 40% до 59,99 долара.

Подразделението за чипове на Sony се радва на ръст на оперативната печалба до 76,4 млрд. йени от 47,9 млрд. йени година по-рано. Печалбата на гейминг бизнеса спадна до 65 млрд. йени от 90,6 млрд. йени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:57 | 11.09.22 г.
fallback