fallback

Печалбата на Alphabet е засегната от разходите за облачния бизнес

Нетният печалба през третото тримесечие е 7,1 млрд. долара или 10,12 долара на акция, което е по-малко от 9,2 млрд. долара или 13,06 долара за акция за същия период година по-рано

16:05 | 29.10.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Печалбата за последните три месеца на американската технологична компания Alphabet е намаляла поради сериозните инвестиции в облачния бизнес на Google. Той е ключов за бъдещия растеж на компанията, която все още е едва трета на пазара  - след Amazon и Microsoft.

От ръководството на компанията заявиха, че тя ще продължи да харчи за търсене на възможности в бизнеса с облачни услуги, изкуствен интелект и потребителски хардуер, съобщава Bloomberg.

Нетният печалба през третото тримесечие е 7,1 млрд. долара или 10,12 долара на акция, което е по-малко от 9,2 млрд. долара или 13,06 долара за акция за същия период година по-рано, съобщи компанията в понеделник. Анализаторите очакваха 12,35 долара на акция според данни, събрани от Bloomberg.

Google, най-голямата онлайн търсачка в света, изгражда центрове за данни, купува оборудване и наема продавачи и инженери, за да поддържа облачното си звено. Бившият изпълнителен директор на Oracle Corp. Томас Куриан беше нает в края на миналата година, за да активизира тези усилия.

През последния период разходите възлизат на 31,3 млрд. долара, което е 25% повече спрямо година по-рано, докато приходите се увеличават с 20% до 40,5 млрд. долара. Капиталовите разходи са 6,7 млрд. долара, което е увеличение от 27%.

„Ние продължаваме да инвестираме в таланти и инфраструктура, за да подкрепим нашия растеж, особено в по-нови области като облачни услуги и машинно обучение“, казва в изявление Рут Порат, финансов директор на Alphabet и Google.

Разходите за продажби и маркетинг ще продължат да се увеличават до края на годината, тъй като Google засилва рекламата преди сезона на празнично пазаруване, казва Порат. Наскоро компанията пусна нов смартфон Pixel и ще трябва да го популяризира агресивно, за да се конкурира с телефоните на Apple и  мобилните устройства Galaxy на Samsung.

Потребителските устройства са един от начините, по които Alphabet търси нови източници за растеж на приходите, извън основния бизнес с дигитална реклама на Google. Но облачните услуги може би са най-голямата възможност за компанията. През юли Google заяви, че очаква да привлече 8 млрд. долара приходи от облачни услуги. Това все още е много по-малко от Amazon и Microsoft.

Google нае 6450 служители през третото тримесечие. Най-голяма част от тях са в областта на облачниия бизнес и включват както технически персонал, така и търговци, каза Порат. „Оставаме в крак с нарастването на броя на служителите през 2019 г., за да бъдем в съответствие с растежа през 2018 г.“, добави тя по време на конферентен разговор с анализатори.

Общите приходи, без плащанията към партньорите за дистрибуция, е 33 млрд. долара, в сравнение със средната оценка за 32,72 млрд. долара. В графа "Други приходи" на Google, която включва облака и потребителски хардуер, постъпленията са 6,4 млрд. долара. Анализаторът на RBC Capital Markets Марк Махани очакваше 6,6 млрд. долара.

Приходите от реклами на Google нараснаха с 17% до 33,9 млрд. долара, което предполага, че търсенето на рекламите в търсачката, както и във видео и уеб услугите на компанията остава силно, дори при увеличаване на натиска по отношение на регулациите и поверителността.

Сундар Пичай, главен изпълнителен директор на Google, заяви, че ръстът на продажбите се ръководи от търсенето на мобилни устройства, от YouTube и облачните услуги.

Той спомена антитръстовите разследвания на компанията, като заяви, че Google е помогнал за намаляване на цените и увеличаване на възможностите за избор за малкия бизнес и потребителите. Пичай предположи, че намеренията на компанията за нови бизнеси са предпоставка за регулаторния натиск, подтикван от управляващите.

По-рано тази година Федералната комисия по търговия и Министерството на правосъдието започнаха разследвания за това дали Google и други големи технологични фирми са нарушили антитръстовия закон. Подкомитетът по антитръстовата политика на Камарата на представителите проведе изслушвания и изпрати искания за документи до технологични компании относно потенциални антиконкурентни практики. А наскоро държавните адвокати, които разследват Google, наредиха да прехвърли широк спектър от информация за рекламния си бизнес.

„В много от тези области ние сме новият участник и създаваме конкуренция, а понякога конкурентният натиск може да доведе до притеснения от други“, каза Пичай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:23 | 13.09.22 г.
fallback