Тримесечните приходи на компанията за музикален стрийминг Spotify Technology надминаха прогнозите на Wall Street, след като фирмата привлече повече от очакваното плащащи абонати на нейната премиум услуга, предава Ройтерс.
Стойността на книжата на шведския гигант се повиши с 6 на сто от началото на годината, а в резултат на отчета скочи с 4,4% до 126 долара преди началото на борсовия ден.
Броят на премиум абонатите на компанията е нараснал с 31% до 113 млн. души спрямо година по-рано. Анализаторите очакваха бройката да достигне 112,9 млн. платени абонати по данни на Refinitiv.
Най-популярната в света музикална стрийминг услуга освен това прогнозира, че през четвъртото тримесечие премиум абонатите ѝ ще са в диапазона 120-125 млн. - средната стойност отговаря на прогнозата за 122,6 млн.
Spotify, която пусна услугата си преди десетилетие, успя да преодолее съпротивата на големите звукозаписни компании и някои големи изпълнители и да промени начина, по който хората слушат музика.
Въпреки това тя все още се сблъсква с нарастваща конкуренция от страна на Apple и други пазарни играчи.
Нетната печалба на компанията за третото тримесечие е 241 млн. евро, или 36 цента на акция, в сравнение с 43 млн. евро, или 23 цента на акция, година по-рано. Прогнозата на анализаторите беше за 29 цента на акция.
Приходите са скочили с 28 на сто до 1,73 млрд. евро за трите месеца, завършили на 30 септември, Анализаторите очакваха 1,72 млрд. евро приходи.
Spotify прогнозира 1,74 млрд. евро до 1,94 млрд. евро приходи за четвъртото тримесечие, при прогнозирани от експертите 1,89 млрд. евро.