Производителят на електромобили Tesla обяви, че доставките му са нараснали с под 2% през третото тримесечие, като не са отговорили на прогнозите, а това изпрати стойността на акциите му с близо 6% надолу по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.
Общите доставки са достигнали рекордните 97 хил. броя през тримесечието, но това се оказа под прогнозата за 97 477, дадена от анализаторите според Refinitiv.
Компанията, ръководена от милиардера Илон Мъск, е под натиск да увеличи производството си и същевременно да докаже, че има достатъчно търсене на нейните електромобили и това може да бъде превърнато в печалба, докато традиционните производители на луксозни коли също започват да пускат собствени електрически модели.
Tesla си е поставила за цел да достави между 360 хил. и 400 хил. превозни средства през 2019 г., което означава, че трябва да достави поне 104 800 коли в рамките на последното тримесечие, за да постигне долната част на годишната си прогноза.
"Явно дъното от 360 хил. в прогнозата за 2019 г. започва да изглежда малко несигурно“, коментира Крейг Ъруин, анализатор в Roth Capital Partners.
Model S и Model X също се сблъскват с предизвикателства от наскоро пуснатите на пазара изцяло електрически модели на Audi и Jaguar Land Rover.
Доставките на двата модела от висок клас се свиха с 1,4% до 17 4000 броя спрямо второто тримесечие и се оказаха под очакваните 18 829 броя.
Освен това Tesla е доставила 79 600 седана Model 3 през третото тримесечие, надминавайки прогнозата за 79 470, но темпът на растеж е бил едва 2,6% спрямо предходното тримесечие.
Model 3 е ключов за стратегията за растеж на Tesla, а Мъск е под натиск да започне да ефективно да предлага превозните средства на нови международни пазари.
Tesla заяви, че поръчките за третото тримесечие са надхвърлили доставките.
Същевременно Китай се оформя като основен пазар на Tesla и компанията планира да започне производство в новия си завод в Шанхай този месец.
Базираната в Калифорния компания си е поставила за цел да произвежда поне 1000 бройки Model 3 седмично в този завод до края на тази година. В основата на амбициите ѝ е да засили продажбите си на най-големия пазар на автомобили света и да избегне по-високите мита за внос, наложени върху американски коли.