Базираната в Лондон финтек компания Revolut отчете 354% ръст на приходите за 2018 г. спрямо тези година по-рано, обяви организацията в новия си финансов отчет.
Приходите са достигнали 58,2 млн. паунда (65,4 млн. евро), спрямо 12,8 млн. паунда през 2017 г. Силният ръст се дължи на непрекъснатото развитие на базовите продукти, нарастваща база от потребители и активността на клиентите, допълват от Revolut.
Според отчета на компанията основните преки разходи продължават да са тези по картовата схема и тези за привличане на потребители. С 247% пък са се увеличи разходите за продажби, което е насърчило маржа на брутната печалба, тъй като ръстът на приходите е надминал този на разходите за растеж на продажбите.
32,8 млн. паунда е нетната загуба за годината, завършила на 31 декември 2018 г.
През август и септември 2019 г. броят на новите потребители, присъединили се към Revolut, е достигнал 800 хил.
За 2019 г. компанията прогнозира около три пъти по-висок ръст на приходите спрямо този за миналата година, благодарение на увеличаването на базата от потребители, пускането на нови продукти, оптимизирането на досегашните и експанзията на нови пазари.
Брутният марж за второто полугодие на 2019 г. се очаква да достигне 40-50%, спрямо 10% година по-рано.
„2019 г. ще бъде поредната година, която ще доведе до рекорден растеж, но нашата работа не е приключила и ние сме решени да достигнем до всички, които се нуждаят от нас. Това означава да поддържаме нашите амбициозни планове за растеж и разширяване, които сега се подхранват от значителни подобрения по отношение на рентабилността и ключовите назначения, които правим“, коментира главният изпълнителен директор на Revolut Ник Сторонски.
В момента броят на потребителите на Revolut в Европа е над 7 млн. Компанията регистрира средно 3,7 млн. активни потребители месечно и 1,1 млн. активни дневно.
От 2015 г., когато Revolut започва работа, до днес общият обем на трансакциите в системата на компанията е на стойност над 85 млрд. долара.
Броят на потребителите, които плащат абонаментни пакети (Premium и Metal) е нараснал с 550 на сто от януари 2018 г.