Comcast, една от най-големите американски медийни и телекомуникационни компании, навлиза в сериозна регулаторна битка срещу големите технологични компании като Google, твърдят източници на Ройтерс, запознати с въпроса.
На среща при закрити врата на конгресна група през миналия месец подразделението на Comcast за видео рекламите FreeWheel е обвинило Google, че използва притеснения за опазването на личните данни като претекст за ограничаване възможността на FreeWheel да продава реклами от името на YouTube каналите на нейните клиенти. Това коментират четирима източници, запознати с преговорите.
Comcast иска да попречи на Google да направи в бизнеса с видео реклама онова, което успя да постигне в този на онлайн реклама.
Това е първият път, в който една от най-влиятелните компании в Съединените щати със собствени инструменти за лобиране във Вашингтон, взема страна в антимонополната битка срещу най-големия в света търговец на онлайн реклама. Като цяло конкурентите на Google предупреждават властите, че новите регулаторни правила биха могли да помогнат на Google да увеличи господството си.
„FreeWheel би приела решение, което ѝ позволява да продължи да обслужва по смислен начин своите клиенти, когато те публикуват съдържанието си в YouTube, както го прави повече от десетилети в тази платформа“, посочва Comcast. „За съжаление, действята за премахване или намаляване на възможностите на FreeWheel в YouTube са далеч от това“.
Опасенията на Comcast не предизвикаха пълна атака срещу Google, въпреки че първата се свърза и с други технологични компании, за да обсъди с тях заплахата от Google, твърдят двама източници.
Повечето компании, които твърдят, че Google се отнася несправедливо с тях, не искат да коментират въпроса, защото разчитат на нейните услуги и се страхуват от отмъщение. Но Comcast, която притежава NBC, Universal Pictures и интернет услугата Xfinity, е голям участник в държавното и федералното лобиране, както и в предизборните кампании.
Комисията по правосъдието към Камарата на представителите, Министерството на правосъдието и коалиция от 50 прокурори през последните седмици поискаха от Google за нейния рекламен бизнес, когато започнаха и разследванията дали компанията не е нарушила антитръстовото законодателство.
Google отказва да коментира действията на Comcast, но твърди, че сътрудничи на разследващите органи, както и че е изправена пред силна конкуренция в рекламата, включително от Comcast.