Amazon води преговори да използва своята безкасова технология от магазините си Amazon Go в обекти на други търговци на дребно, като магазините в летищата и кината, твърдят двама източници на CNBC, запознати с въпроса.
Тези усилия ще помогнат на Amazon да разрасне присъствието си в ритейл бизнеса, така че компанията да намали зависимостта си от онлайн пазаруването, но това ще се случи с по-бърз темп и на по-ниска цена от изграждането на собствените ѝ магазини. Същевременно това може да помогне на Amazon да създаде съюзи с компании, които по принцип са смятани за нейни конкуренти. Подобен тип съвместна работа би могъл да доведе до по-нататъшен растеж на облачния бизнес на Amazon.
Компанията вече има 16 брандирани магазина Go, където потребителите сканират телефоните си, взимат продуктите от щандовете, а след това си излизат и получават сметка за всичко, което са взели. Amazon иска да използва компонентите от тази технология в чужди магазини, за да ускори трансакциите, твърдят трима източници.
Според един от тях американският гигант води преговори да включи технологията си от Go в CIBO Express на OTG по летищата, както и в кината Regal на Cineworld. Друг твърди, че Amazon работи по специални щандове на бейзболни стадиони.
Идеята е да започне да инсталира технологията за потребители през първото тримесечие на 2020 г., а до края на същата година да обхване стотици обекти, посочват двама от източниците. Според друг Amazon се надява процесът по инсталиране да отнема само две седмици.
Amazon е разгледала различни бизнес модели за своята стратегия за Go за трети страни. Компанията иска процент от приходите от продажбите на стоки, купени през оборуването на Go или ще таксува търговците първоначално, а след това ще взима месечна такса. Не е ясно дали марката Amazon ще се вижда на самия хардуер, нито кое приложение трябва да използват клиентите, за да се включат.
Говорител на Amazon посочва, че компанията не коментира никакви слухове и спекулации. OTG също е отказала да коментира въпроса. Cineworld не е отговорила веднага на запитването за коментар.
Amazon отвори първия си физически магазин през 2015 г. Първият Amazon Go търговски обект започна работа със закъснение през януари 2018 г. в кампуса на компанията в Сиатъл. Днес вече има 16 Go магазина в четири населени места в Съединените щати, а други два магазина са напът да отговрят врати. По-рано тази година Bloomberg писа, че Amazon иска да отвори около 3000 Go обекта до 2021 г.