Spotify направи поредна стъпка към изграждането на по-голямо портфолио от услуги за артисти, в опит да диверсифицира бизнеса си и да разшири своя бизнес модел.
За целта тя придоби SoundBetter – пазар за музикални продукции, насочен към изпълнители, продуценти и музиканти, така че те да се свързват по-лесно помежду си и да работят по проекти. Освен това платформата работи и за хора, които искат да разпространяват музикални произведения на такива, които искат да ги лицензират, пише TechCrunch.
SoundBetter има около 180 хил. регистрирани потребители и е платила над 19 млн. долара на музиканти и продуценти към днешна дата.
Финансовите параметри на сделката не са разкрити, но едва ли сумата е значително за достигналия 24 млрд. долара пазарна стойност стрийминг гигант, който в момента има 232 млн. потребители, включително 108 млн. абонати на Spotify Premium.
Базираната в Ню Йорк SoundBetter до момента е набрала сума, чиято стойност не е обявена, след като беше подкрепена от инвеститори, който включват 500 Startups, Foundry Group, Eric Ries и Verizon Ventures.
SoundBetter няма да спре работа след придобиването, потвърди говорител на компанията. Идеята е работата на стартъпа да бъде интегрирана в услугите на Spotify, като Spotify for Artists. Последната предлага на музиканти да се рекламират по-добре.
SoundBetter е основана през 2012 г. от Шачар Гилад (главен изпълнителен директор) и Итамар Юнгър (главен технически директор) и управлява две услуги.
По-интересното е, че Spotify се е опитвала да пусне платформа за директна дистрибуция в миналото, включително с инвестиция в DistroKid, услуга за музикална дистрибуция, която поддържа кросплатформено качване на произведения, но тези усилия никога не излязоха от бета фазата. През юли миналата година на това начинание беше сложен край.