Alibaba Group се договори да придобие подразделението за електронна търговия Kaola на китайската компания за игри NetEase за 2 млрд. долара, като прибавя платформа, специализирана в снабдяването с луксозни стоки от чужбина на местни клиенти, предава Ройтерс.
Alibaba, която се стреми към нови двигатели на приходите, тъй като електронната търговия в Китай навлиза в зряла фаза, ще инвестира също 700 млн. долара в миноритарен дял от подразделението за стрийминг на музика на Netease, като отправя предизвикателство към лидера на китайския пазар Tencent Music.
Сделката за Kaola и инвестицията в компанията за стрийминг на музика са израз едновременно на дефанзивен подход за предотвратяване на възможността нишови играчи с потенциал за растеж да попаднат в ръцете на конкуренти в областта на електронната търговия като Pinduoduo и гъвкавостта на Alibaba във възприемането на нови стратегии.
Kaola, която беше създадена от NetEase през 2015 г., се насочва агресивно към купувачи в Китай, като предлага продукти от водещи брандове като Gucci, Shisheido и Burberry. В повечето случаи тя получава стоки директно от доставчици и ги препродава на клиенти.
Китайските клиенти съставляват над 45% от продажбите в сектора на луксозните стоки по света и допринасят значително за растежа с между 4% и 6% на продажбите на луксозни аксесоари, дрехи и козметика тази година.
Според експерти в търговията на дребно сделката е положителна за американските луксозни компании, включително Tiffany, собственика на Coach,Tapestry, и Ralph Lauren Corp, тъй като те ще имат още една платформа да достигат до клиенти в малки градове в Китай.
Много от тези компании вече инвестират на доходоносния пазар за търговия на дребно в азиатската страна, като отварят магазини в големи градове, подписват договори с местни звезди като лица на бранда им и си партнират с Tmall, за да продават стоки с надеждата да компенсират спада на продажбите заради намаляването на броя на китайските туристи, пазаруващи в САЩ.
Придобиването на Kaola ще засили достъпа на Alibaba до заможни китайски купувачи, които носят над една трета от приходите в сектора на луксозните стоки в света на фона на забавянето на онлайн продажбите у дома.
Онлайн продажбите на дребно в Китай нараснаха със 17,8% през първото полугодие на 2019 г. спрямо 32,4% година по-рано, сочат данни на правителството.
Придобивката ще помогне на технологичния гигант да се справи и с растящата конкуренция от компании като Pinduoduo.