Китайският интернет гигант Baidu отчете по-добри от очакваното приходи и печалба за тримесечието, след като повече хора използваха неговата видео стрийминг услуга, а новината изпрати цената на акциите ѝ с 8% нагоре по време на следборсовата търговия, предава Ройтетс.
Приходите от iQIYI са се увеличили с 15% до 7,11 млрд. юана (1,01 млрд. долара), докато услугата премина границата от 100 млн. абонати през юни тази година, въпреки огромната конкуренция от страна на играчи като TikTok на ByteDances.
Бизнесът с маркетингови услуги, който е основен източник на приходи от чужбина, отчете 9% спад на приходите до 19,2 млрд. юана. Сумата се оказа под прогнозите на анализаторите. Показателят беше засегнат от влиянието на продължаващата търговска война и по-стриктните рекламни регулации, наложени от правителството.
Общите приходи са нараснали до 26,33 млрд. юана (3,73 млрд. долара) от 25,97 млрд. юана година по-рано, сочат данни на Refinitiv.
Като се изключат някои елементи, Baidu е спечелила по 10,11 юана за американска депозитарна разписка. Анализаторите очакваха сумата да е 6,12 юана.