AOL е водила преговори за придобиването на Facebook и YouTube през 2006 г., а през 2004 г. е обмисляла да купи миноритарен дял от Tencent, разкри бившият главен изпълнителен директор на AOL Джон Милър в интервю за CNBC.
По думите му очевидно нищо от това не се е случило, а за това може да се вини бордът на Time Warner. Милър преди не е коментирал тези преговори публично.
Той твърди, че е обсъждал придобиването на YouTube от основателите ѝ Чад Хърли, Стив Чен и Джоуд Карим през януари и юли 2006 г. С основателя на Facebook Марк Зукърбърг е говорил през пролетта на същата година. Преговорите с Tencent пък са се случили две години по-рано.
По думите на Милър целта на AOL е била да купи YouTube преди някой друг да го направи.
„Имахме възможност да действаме с Facebook, когато Yahoo се провали. Имахме шанса може би и с Tencent”, допълва той.
Yahoo е отправила оферта за придобиването на Facebook за 1 млрд. долара през 2006 г., която Зукърбърг е отхвърлил, твърдят източници, запознати с въпроса. Днес пазарната капитализация на Facebook е над 510 млрд. долара. Google пък купи YouTube през 2006 г. за 1,65 млрд. долара, а това е смятано за едно от най-добрите придобивания в историята. Morgan Stanley миналата година оцени стойността на YouTube на 160 млрд. долара.
Китайската компания Tencent в момента е около 400 млрд. долара. Милър твърди, че преговорите са били за придобиването на дял от над 20%.
„Просто не получихме подкрепа за всички тези ходове. Знаехме, че трябва да предприемем нещо голямо, за да променим траекторията си, че това, което правехме, не беше достатъчно. Необходимо, но не и достатъчно. Беше много трудно, когато не успяхме да постигнем нищо от това, което можеха да бъдат идеи за голяма промяна“.
Милър беше главен изпълнителен директор на AOL между 2002 и 2006 г., след като компанията придоби Time Warner за 165 млрд. долара – втората най-голяма сделка в историята.